استفاده از فرصت ترک تشریفات برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار بجنورد

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد از تصویب ۵۱ طرح سرمایه‌گذاری در ششمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد خبر داد و بر استفاده از فرصت ترک تشریفات برای اجرای آن‌ها تاکید کرد.

سید محسن موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در یک سال اخیر با توجه به تشکیل کمیسیون ویژه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، ۵۱ طرح سرمایه‌گذاری تنظیم شد که فراخوان ۱۱ مورد از آن‌ها پس از اقدامات قانونی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از بازوهای اطلاع رسانی از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای انجام آن‌ها بهره ببریم، افزود: سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها باید در سطوح شهری، منطقه‌ای و ملی پیگیری و انجام آن‌ها تسریع شود.

موسوی تاکید کرد: تعدادی از این بسته‌های سرمایه‌گذاری در مرحله نخست فراخوان قرار دارد و تعدادی از آن‌ها نیز به تجدید فراخوان رسیده که ضرورت دارد شهرداری اقدامات قانونی برای ترک تشریفات آن‌ها را انجام دهد.

وی بیان کرد: پروژه‌های کوچک مقیاس نیز می‌تواند توسط شهرداری انجام شود که با تکیه بر توان مجموعه می‌توان شهر را از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند ساخت.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: اولویت بندی، زمان‌بندی و سطح‌بندی به لحاظ کوچک یا بزرگ مقیاس بودن این پروژه‌ها باید انجام شود و پروژه‌های خاص مرتبط با شهرداری به نتیجه برسد و اکنون عدم انجام این موضوع نقدهایی را به مجموعه وارد کرده است.

وی بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اوراق برای فعال شدن این پروژه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: با استفاده از عوارض محلی و همچنین ظرفیت اوراق و مشارکت می‌توان پروژه‌های شاخص شهری را فعال کرد.

وی به پروژه‌های اولویت‌دار بجنورد اشاره کرد و گفت: شهربازی، تقاطع غیر همسطح میدان خرمشهر و همچنین پارکینگ طبقاتی از جمله پروژه‌های اولویت‌دار مرکز استان هستند و انتظار می‌رود فرایند آغاز آن‌ها سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071007635
  • خبرنگار : 50444