به منظور شرکت در نشست روسای دولتهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا

عارف عازم ایروان شد

به منظور شرکت در نشست روسای دولتهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا معاون اول رییس جمهور عازم ایروان شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (سه شنبه) به عنوان مهمان ویژه در صدر هیاتی و با دعوت نخست وزیر ارمنستان رئیس دوره ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا به منظور شرکت در نشست روسای دولتهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، عازم ایروان پایتخت ارمنستان شد.

سخنرانی در نشست روسای دولتهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیدار و گفت و گو با برخی از نخست وزیران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس از جمله برنامه های معاون اول رئیس جمهور در این سفر یک روزه است.

در نشست روسای دولتهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ارمنستان، روند عضویت ایران در این اتحادیه که بخش مهمی از همسایگان شمالی ایران یعنی روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و بلاروس را در بر می گیرد در دستور کار قرار دارد.

قرارداد تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به امضا رسید و در مرحله اجرایی شدن قرار دارد که اجرایی شدن این موافقتنامه، زمینه های بسیار مناسبی برای تقویت همکاری اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری میان ایران و اعضای اتحادیه فراهم می کند.

ایران و این کشورها ظرفیت مشترک زیادی برای گسترش همکاری در تجارت، حمل و نقل و ترانزیت، گردشگری، زیرساخت و غیره دارند.

سفر عارف و شرکت در این نشست در چارچوب حسن مناسبات همجواری و اهمیت همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و حائز اهمیت است.

همچنین همزمان با این اجلاس، نشست تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور وزرای تجارت و مسئولین بخش های تجاری دولتی و خصوصی برگزار می شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403071007599
  • خبرنگار : 71480