رئیس پنتاگون: با گالانت درباره برچیدن زیرساخت‌ها در امتداد مرز با لبنان رایزنی شد

وزیر دفاع آمریکا گفت که با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد نیاز به برچیدن زیرساخت‌ها در امتداد مرز لبنان برای اطمینان از اینکه مقاومت حزب‌الله حملاتی را انجام نمی‌دهد، توافق کرده است.

به گزارش ایسنا، در تازه‌ترین تحولات، رژیم صهیونیستی تجاوزی زمینی را به بهانه «نابودی توانایی‌های نظامی حزب‌الله» آغاز کرده است که به ادعای خودشان «محدود» خواهد بود. این تحرک صهیونیست‌ها با پاسخ جدی نیروهای مقاومت مواجه شده است.

در همین حال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا از تماس تلفنی خود با «یوآو گالانت» وزیر جنگ صهیونیستی خبر داد. پیشتر یک سخنگوی پنتاگون با اشاره به این تماس مدعی شده بود که آستین «خواستار محافظت اسرائیل از غیرنظامیان در طول عملیات خود در لبنان شد.»

آستین در این رابطه گفت: «من با همتای اسرائیلی خود درباره تحولات امنیتی و عملیات اسرائیل در خاورمیانه گفت‌وگو کردم.»

رئیس پنتاگون گفت با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد لزوم اطمینان از اینکه مقاومت حزب‌الله لبنان هیچ حمله‌ای انجام نمی‌دهد، توافق کرده است.

به گزارش الجزیره، لوید آستین همچنین افزود: «برای اطمینان از بازگشت امن غیرنظامیان به خانه‌های خود در هر دو طرف مرز، به یک راه‌حل دیپلماتیک نیاز است. من با گالانت در مورد نیاز به برچیدن زیرساخت‌ها در امتداد مرز برای اطمینان از اینکه حزب‌الله حملاتی را انجام نمی‌دهد، توافق کردم. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که حزب‌الله لبنان نمی‌تواند حملاتی به سبک هفتم اکتبر علیه جوامع شمالی اسرائیل انجام دهد.»

وزیر دفاع آمریکا که کشورش از ابتدای جنایات صهیونیست‌ها در کنار تل‌آویو بوده و کشتارهای آنها را سفیدنمایی می‌کند، گفت به وزیر جنگ اسرائیل گفته است که ایالات متحده از آنچه «حق» صهیونیست‌ها در «دفاع» از خودشان می‌خواند، حمایت می‌کند.

لوید آستین در ادامه لفاظی‌هایش افزود: «ما مصمم هستیم که از سوء استفاده از تنش یا گسترش درگیری هر طرفی جلوگیری کنیم. اگر ایران حمله نظامی مستقیم به اسرائیل را انتخاب کند، با عواقب شدیدی روبرو خواهد شد.»

در همین حال نشریه «پالتیکو» به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن از حمایت آشکار و کامل از کارزار رژیم صهیونیستی در لبنان به دلیل ترس از یک جنگ تمام‌عیار ناراضی است. به گفته این مقام ارشد آمریکایی، واشنگتن ممکن است خواهان راه‌حل دیپلماتیک باشد اما از هدف تل‌آویو در جنگ با حزب‌الله حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071007586
  • خبرنگار : 71402