استاندار:

ورزشکاران مازندرانی پرچم ایران را در جهان برافراشتند

استاندار مازندران از شهدا به‌عنوان قهرمانان واقعی و جاوید یاد کرد و گفت: ورزشکاران این خطه از شمال کشور، پرچم ایران اسلامی را با تأسی از سیره شهدا در قله‌های جهان برافراشتند که شایسته تحسین است.

یوسف نوری امروز (نهم مهر ماه) در اجلاسیه مدال عشق، اجتماع بزرگ پهلوانان، کشتی‌گیران و قهرمانان ورزش استان مازندران که در راستای دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیارعلویان در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار شد، به جنایات اسرائیل در غزه و لبنان اشاره و بیان کرد: صهیونیست‌ها سیدحسن نصرالله، شخصیت با عظمت دنیای اسلام و رهبر حزب‌الله لبنان را به شهادت رساندند؛ اما راه و مکتب این شهید والامقام ادامه دارد.

او با اشاره به کارکرد ورزش، گفت: از دیرباز ورزش بین امت اسلامی زمینه‌ساز سلامتی و عامل قدرت در سیاست بوده است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران رسانه‌ای مقتدر در عرصه سیاسی به‌شمار می‌روند، ادامه داد: مردم مازندران در دوران دفاع مقدس ۱۲۰۰ شهید ورزشکار را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

نوری به افتخارآفرینی مازندرانی‌ها در المپیک پاریس اشاره کرد و گفت: مازندران، خوزستان و تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم مدال‌آوران المپیکی را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران مازندرانی ۳۶۵ مدال در رویدادهای جهانی، آسیایی و بین‌المللی کسب کردند، اظهار کرد: مازندران در رتبه یک تا سه کشتی دنیا قرار دارد.

نوری با بیان این‌که مازندران ۲۰ درصد تعداد ورزشکاران اعزامی به المپیک را داشت، گفت: یک‌سوم مدال‌های المپیک توسط ورزشکاران مازندرانی کسب شده است.

وی با عنوان این‌که مازندران بالاترین میزان اعزام ورزشکاران و کسب مدال در المپیک را داشته است، خواستار افزایش سرانه ورزشی استان از سوی وزارت ورزش و جوانان شد.

او محمدهادی ساروی، حسن یزدانی، رحمان عموزاد، امیرحسین زارع از کشتی فرنگی و آزاد و دارندگان مدال المپیک پاریس و همچنین مرتضی مهرزاد، مجید لشگری و رمضان صالحی اعضای تیم ملی والیبال نشسته و دارندگان مدال طلای پارالمپیک پاریس را مایه فخر و مباهات ملت ایران، بویژه مازندرانی‌ها دانست و بر لزوم رفع کم و کاستی‌های حوزه ورزش و جوانان در دیار علویان به همت وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070907502
  • خبرنگار :