معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

واحدهای صنعتی فاضلاب خود را تصفیه کنند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: واحدهای صنعتی موظفند در چارچوب قانون محیط زیست، تصفیه فاضلاب خود را انجام دهند.

بهرام کمره‌ای امروز (نهم مهر ماه) در نشست تخصصی کمیته علمی خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی که در سالن جلسات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: یکی از معضلات محیط زیست استان پسماند است. نیاز است از فناوری‌های روز برای حفظ محیط زیست در حوزه پسماند استفاده شود.

وی با بیان اینکه وجود زباله در طبیعت زیبنده نیست، اظهار کرد: ضرورت دارد هر کسی قدمی بردارد و زباله‌های خود را در تفرجگاه‌ها نریزد، چنانچه فرهنگ‌سازی نشود، همین روند ادامه خواهد داشت و منابع طبیعی آسیب می‌بیند.

او با اعتقاد به اینکه در بحث ترویج و فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست ضعیف عمل شده است، ادامه داد: ضرورت دارد دانشگاه لرستان و سایر دانشگاه‌های استان گروه‌های آموزشی را برای ترویج و فرهنگ‌سازی مهیا کنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات محیط زیست و منابع طبیعی را برطرف کنیم.

وی گفت: باید فرهنگ جمع‌آوری زباله در طبیعت و تفرجگاه‌های طبیعی نهادینه شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان درباره بحث پسماند و تصفیه فاضلاب واحدهای صنعتی استان، بیان کرد: دانش لازم را داریم، اما در زمینه اجرا غفلت شده و از این ظرفیت استفاده نشده است.

کمره‌ای یادآوری کرد: واحدهای صنعتی موظفند در چارچوب قانون محیط زیست، تصفیه فاضلاب خود را انجام دهند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070907471
  • خبرنگار : 50177