مدیرکل بهزیستی خوزستان عنوان کرد

حمایت بهزیستی از بیش از ۱۹ هزار سالمند خوزستانی

مدیرکل بهزیستی خوزستان از حمایت این مجموعه از ۱۹ هزار و ۳۰۳ سالمند خوزستانی تحت پوشش خبر داد.

مهران کریمیان در دوره آموزشی پیشگیری از مشکلات قلبی و غدد در دوران میانسالی و سالمندی که امروز از سوی بنیاد فرزانگان مهر ماندگار حسین در اهواز برگزار شد، با تبریک هفته ملی سالمندان و تسلیت ایام شهادت سید حسن نصرالله گفت: خدمت به سالمندان یکی از افتخارات همیشگی سازمان بهزیستی و حفظ کرامت انسانی ایشان، افزون بر تکلیف الهی، وظیفه انسانی همه افراد جامعه است.

به گزارش ایسنا، وی  با اشاره به توجه ویژه بهزیستی به آتیه سالمندان افزود: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۳۰۳ سالمند تحت حمایت بهزیستی خوزستان از خدمات گوناگونی مانند دریافت مستمری، تامین وسایل توانبخشی، لوازم بهداشتی، امور مراقبت در منزل و نگهداری در مراکز و کمک‌های موردی در حوزه درمان برخوردار هستند.

کریمیان گفت: هشت مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان خوزستان، وظیفه نگهداری از  ۴۹۰ سالمند را بر عهده دارند. همچنین پنج مرکز ویزیت در منزل به طور مستمر به ارائه خدمات توانبخشی و توانپزشکی به سالمندان می‌پردازند و علاوه بر این پنج مرکز روزانه آموزشی نیز خدمات آموزشی به سالمندان ارائه می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش و فعالیت بدنی در دوران سالمندی عنوان کرد: توجه به تغذیه سالم در دوران میانسالی و سالمندی، تقویت ارتباطات و حمایت‌های اجتماعی، توانمندسازی و اشاعه فرهنگ مراقبت از سلامت روان از ارکان اصلی ارتقای کیفیت زندگی در این دوره از زندگی است.

کریمیان ادامه داد: ۱۹۰ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی خوزستان آمادگی ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به آحاد جامعه به ویژه سالمندان را دارد و سامانه تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی نیز به طور رایگان به متقاضیان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: امیدواریم شاهد توسعه سمن‌ها در سراسر استان خوزستان و تعامل بین بخشی همه  دستگاه‌ها در مسیر خدمت‌رسانی به این قشر ارزشمند جامعه  باشیم.

عیدی‌وندی مدیرعامل بنیاد فرزانگان مهر ماندگار حسین نیز گفت: بنیاد فرزانگان مهر ماندگار حسین پس از دو سال فعالیت، افتخار دارد که  ۱۰۰۰ سالمند را در عضویت خود داشته باشد؛ از این تعداد ۶۵۰ عضو فعال به صورت حضوری و مجازی با بنیاد در ارتباط و همکاری هستند.

وی با بیان به اینکه عمده فعالیت‌های بنیاد در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی و فرهنگی متمرکز است، افزود: برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، برپایی دورهمی‌های مختلف برای بانوان، برپایی پیاده‌روی و انجام ورزش صبحگاهی، برگزاری کلاس‌های ورزشی گوناگون، برگزاری مسابقه داستان‌نویسی، خاطره‌نویسی، بازدید از موزه، برپایی بازارچه‌های اشتغال برای بانوان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار و... تنها بخشی از فعالیت‌های بنیاد در عمر دو ساله خود است.

چهار بنیاد فرزانگان تحت نظارت بهزیستی خوزستان در شهرستان‌های اهواز، شوش، شوشتر و رامهرمز در زمینه ارائه خدمات  فرهنگی و آموزشی به بیش از ۱۵۰۰ سالمند فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070907465
  • خبرنگار : 50232