مشکلات و معضلات لرستان با استفاده از ایده‌های فناورانه برطرف شود

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: مشکلات و معضلات لرستان با استفاده از ایده‌های فناورانه برطرف شود.

امین طاهری گراوند امروز نهم مهرماه در نشست تخصصی کمیته علمی خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی استان که در سالن جلسات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی بحث از اکوسیستم می‌شود یعنی یک مجموعه درهم تنیده و یک ارگان یا دستگاه نمی‌تواند به تنهایی متولی فناوری باشد؛ در کل سیستم باید اکوسیستم را مدیریت کند.

وی از برگزاری رویداد «تانا» در استان خبر داد و با بیان اینکه این رویداد در راستای توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری لرستان است،  گفت: براین اساس تمام دستگاه‌های استان ملزم شدند تمام نیازهای خود را برای پارک فناوری ارسال کنند و متناسب با نیازها از ظرفیت شرکت‌ها و واحدهای فناور پارک استفاده کنیم تا نیازها رفع شوند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان یادآور شد: رویداد «تانا» نهم و دهم آبان‌ماه برگزار می‌شود در رویداد مذکور این بستر فراهم است که اقدامات در حوزه محیط زیست و منابع‌طبیعی منجر به قرارداد شود.

طاهری گراوند اضافه کرد: وزارت علوم نیز بستر سامانه «نان» (نظام ایده‌ها و نیازها) را مهیا کرده تا بتوان از طریق آن براساس ایده مشکلات را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه این پارک دارای پنج مرکز رشد در شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد، دورود، الیگودرز و دلفان است، بیان کرد: دو مجوز مرکز نوآوری و فناوری برای کوهدشت و پلدختر اخذ کردیم.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان افزود: ۲۲۵ شرکت و واحد فناور در حوزه‌های مختلف داریم و نیاز است بارش فکری اتفاق بیفتد و از ظرفیت سایر دستگاه نیز استفاده کنیم.

طاهری گراوند گفت: در قالب یک قرارداد  ۱۲ پهباد برای منابع طبیعی استان تامین کردیم.

وی اظهار کرد: برخی از صنایع و شرکت‌های تولیدی با مشکل پساب مواجه هستند و نیاز است برای حل معضلات آن‌ها راهکارهای فناورانه ارائه شود.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان ظرفیتی غنی است، عنوان کرد: درخواست دارم جهت‌دهی پایان‌نامه دانشجویان فناورانه و عملیاتی باشد.

طاهری گراوند با بیان اینکه آمادگی داریم رویداد فناورانه را در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست در استان برگزار کنیم، تصریح کرد: بازوهای پارک دانشگاه‌ها و شرکت‌ها هستند و آمادگی داریم تسهیلات و دفتر مورد نظر را مهیا کنیم تا افراد را به سمت ثبت شرکت سوق دهید و یا واحدهای فناوری خود را ارتقا دهند.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070907417
  • خبرنگار : 50177