برگزاری ویژه‌برنامه شهادت پرچم دار جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی

ویژه ‌برنامه شهادت پرچم‌دار جبهه مقاومت و دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهید سید حسن نصرالله در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این ویژه‌برنامه با قرائت زیارت امین‌الله و عرض ارادت زائران و مجاوران به محضر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) آغاز و در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحمید واعظ شهیدی به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت شهید پرداخت.

 وی عنوان کرد: شهید سید حسن نصرالله سال‌های زیادی از عمر خود را صرف مبارزه با صهیونیسم کرد و عاقبت در این راه به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: این مجاهد نستوه در سخت‌ترین شرایط مسئولیت دبیرکلی حزب‌الله را بر عهده گرفت و در مدت سی و دو سالی که این مسئولیت را بر عهده داشت در ابتدا جنوب لبنان را از وجود اسرائیلی‌ها پاک‌سازی کرد و سپس در جنگ ۳۳روزه، ضربات مهلکی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه سید حسن نصرالله مایه فخر و مباهات دنیای تشیع بود، اظهارکرد: پس از شهادت این بزرگ‌مرد، حتی کسانی که از نظر اعتقادی به او نزدیک نبودند نیز بر مظلومیت او گریستند و خون او جان تازه‌ای به جریان مقاومت بخشید.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی خاطرنشان کرد: هرچند ضایعه فقدان این مجاهد نستوه برای امت اسلام بسیار سخت و جانکاه است ولی باید توجه داشت عزت اسلام و مسلمانان از همان ابتدا در پرتو جهاد، ایثار و شهادت بوده و این روال تا ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) نیز ادامه خواهد داشت. گفتنی است، این مراسم با حماسه‌خوانی مداح و مرثیه‌سرای اهل‌بیت (ع)، میثم مطیعی و مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) با نوای ابوطالب خالق‌پور و رضا قانع همراه بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070907386
  • خبرنگار : 50378