اخبار سیاسی ۹مهر؛ پاسخ فرزند پزشکیان به ادعاها/سفر نخست وزیر روسیه به ایران

«پاسخ مسعود پزشکیان به ادعاها»،‌ «سفر نخست وزیر روسیه به ایران» و «حلمه رژیم صهیونیستی به لبنان» از موضوعات مهم خبری نهم مهر ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ درپی طرح ادعایی مشترک از سوی علی مطهری و امیرحسین ثابتی نمایندگان سابق و فعلی مجلس درباره علت «توقف عملیات انتقام شهید اسماعیل هنیه»، یوسف پزشکیان فرزند رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد که سیاست‌های کلی نظام و امور جنگ و صلح با ولی فقیه است و پزشکیان دلبسته رهبری است و هرگز از دستورات فرمانده کل قوا سرپیچی نمی‌کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه «القای سرپیچی رئیس‌جمهور ادامه علمیات اسرائیلی‌هاست»، تصریح کرد: به‌عنوان یک شهروند از دستگاه‌های نظارتی انتظار دارم ریشه اظهارات ‎وفاق‌ستیز را جست‌وجو کنند.

لازم به ذکر است که امیرحسین ثابتی نماینده تهران در مجلس با طرح ادعای «سرپیچی» از دستور رهبری انقلاب برای «توقف عملیات انتقام شهید هنیه»، مدعی شده است که این امر «باعث ترور سیدحسن نصرالله» شده و از طرف دیگر علی مطهری نماینده سابق مجلس نیز روز گذشته در حساب کاربری خود در ایکس، مدعی «ارسال پیام‌های پی‌درپی آمریکا برای بازداشتن ایران از پاسخ به ترور شهید هنیه» شده بود.

امروز همچنین مراسم‌های جداگانه  دریافت استوارنامه سفرای جدید ۶ کشور از جمله سودان، دانمارک، نیجر، آلمان، قطر و نروژ  با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

مسعود پزشکیان در این مراسم‌ها با اشاره به تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، گفت: متاسفانه شاهد اعمال استاندارد دوگانه از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال مسئله حقوق بشر هستیم؛ در حالی که این کشورها نسبت به تضییع حقوق یک فرد در کشورهایی مثل ایران، همه دنیا را بهم می‌ریزند، در برابر کشتار ده‌ها هزار انسان بی‌گناه از سوی رژیم صهیونیستی، با سکوت خود مهر تایید بر این جنایات می‌زنند.

رئیس دولت چهاردهم همچنین در دفتر حزب‌الله در تهران برای عرض تسلیت شهادت  سید حسن نصرالله حضور یافت و با عبدالله صفی الدین، نماینده حزب الله در تهران دیدار کرد.

وی در دفتر یادبود شهید سید حسن نصرالله نوشت: دنیا باید بداند که خون این شهید بزرگوار و همراهانش همچنان خواهد جوشید و در مقابل ظلم و ستم قد علم خواهد کرد و آمریکا و طرفداران رژیم صهیونیست به دنیا نشان دادند که حقوق بشر، کرامت انسان و قوانین بین‌الملل چگونه نقض می‌شود و تروریست‌ها و جنایتکاران به نام طرفداران حقوق انسانی و در مقابل ظلم‌ستیزان و طرفداران مظلومین، تروریست نامیده می‌شوند.

امروز همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد مخبر مشاور و دستیار مقام معظم رهبری، دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی رهبری انقلاب،‌ هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،‌ علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در دفتر حزب‌الله و حماس در تهران برای عرض تسلیت در پی شهادت سید حسن نصرالله حضور یافتند و دفتر یادبود دبیرکل و فرماندهان شهید مقاومت حزب‌الله را امضاء کردند.

در همین راستا محمدباقر قالیباف در نامه‌ای به نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان، شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت و حمایت کامل پارلمان ایران از جبهه مقاومت اسلامی لبنان را اعلام کرد.

سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران هم درباره واکنش ایران و محور مقاومت به ترور سید حسن نصرالله، گفت: منتظر باشید. صهیونیست‌ها  با تفکر غلط مادی خودشان فکر می‌کنند با این کارها موفق می شوند اما گور خودشان را عمیق‌تر می‌کنند،‌

سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و حجت الاسلام حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران هم در پیام‌های جداگانه شهادر سردار نیلفروشان را تسلیت گفتند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر مرور کنید.

آمریکا و رژیم صهیونیستی از این پس خواب راحت نخواهند داشت

رژیم صهیونیستی باید در انتظار روزهای سخت باشد

غربی‌ها اصلی‌ترین حامی تروریسم در خاورمیانه هستند

ملت‌های بیدار تحریم صهیونیست‌ها را از دولت‌های‌شان مطالبه‌کنند

با ترور فرماندهان مقاومت، مسیر این جریان پرشتاب‌تر می‌شود

اولویت اول مجلس تقویت و حمایت از جبهه مقاومت است

مسیر حزب‌الله ادامه دارد/ جنایات رژیم صهیونیستی اثری بر روی مکتب مقاومت ندارد

بشارت رهبری بر پیروزی آینده مقاومت واقعیت است

رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک نابود خواهد شد

وحدت لازم در ایران و کشورهای مقاومت برای انتقام از اسرائیل شکل بگیرد

حزب مردم سالاری، حزب جمهوریت ایران اسلامی، حزب موتلفه اسلامی ، کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند، مجمع پارلمانی بین المللی شهید سردار سلیمانی، جبهه ایران اسلامی با انتشار بیانیه های جداگانه شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفتند.

****

بعد از ظهر امروز هم میشوستین نخست وزیر روسیه در قالب سفری رسمی وارد تهران شد و قرار است با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان و محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کند.

****

صبح امروز، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش هندوستان متشکل از ناوشکن رزمی تیر، ناوشکن رزمی شاردول و ناوشکن رزمی ویرا، با هدف ارتقاء سطح روابط رزمی و آموزشی و همچنین تبادل تجربیات دریانوردی، به اسکله منطقه یکم دریایی امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

 دیدار با مقامات کشوری و لشکری در هرمزگان، جلسات دیپلماتیک بر عرشه ناوشکن های ایرانی و هندی، برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هندوستان و همچنین بازدید کارکنان ناوگروه از اماکن فرهنگی و تجاری شهر بندرعباس از برنامه‌های ناوگروه هندی در مدت ۴ روز  در بندرعباس است.

معاون اول رئیس جمهور هم  با ارسال پیامی خطاب به ‌کشورهای عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، جامعه بزرگ دریایی جمهوری اسلامی ایران، دریانوردی و فعالان حوزه دریایی، «روز جهانی دریانوردی» را تبریک گفت و افزود: پیش نویس اولیه برنامه توسعه دریا محور در دولت تدوین گردیده و دولت چهاردهم مصمم است طرح و برنامه های تکمیلی و جامع تری در حوزه توسعه دریا محور تدوین و عملیاتی نماید.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070907379
  • خبرنگار : 71381