مراسم اختتامیه پویش «غزه مظلوم» برگزار شد

مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان پویش «غزه مظلوم» در سالن همایش‌های مرکز آومیک ساترا برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، در این مراسم سعید مقیسه رئیس ساترا، سعید پورابوالقاسم رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی علیزاده دبیر پویش «غزه مظلوم»، مهدی فرجی رئیس هیئت مدیره کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری، محمدصادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و رئیس هیات داوران پویش «غزه مظلوم»، جمعی از مدیران ساترا، اعضای هیات داوران و برگزیدگان این پویش حضور داشتند.

رئیس ساترا در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌اله لبنان بیان کرد: درود بر روح همه شهدا و استکبارستیزان. امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد تا بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به وظیفه خود در این خصوص عمل کنیم. همچنین از تمام دست‌اندرکاران، شرکت‌کنندگان و داوران این پویش تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: این راه ادامه دارد و دبیرخانه دومین پویش غزه مظلوم از فردا شروع به‌کار خواهد کرد. همچنین پویش دیگری که به تازگی به همت معاونت فضای مجازی صداوسیما راه‌اندازی شده است «آغاز نصرالله» نام دارد که علاقه‌مندان می‌توانند تولیدات خود را با افزودن (هشتگ آغاز نصرالله) در آن شرکت دهند. این پویش مسیری است تا شاید از طریق آن بتوانیم کمکی به مردم مظلوم غزه و لبنان کرده باشیم. خداوند متعال به همه شما مجاهدان رسانه‌ای این میدان توفیق دهد.

در ادامه سعید پورابوالقاسم در سخنانی گفت: این پویش در راستای کنش‌گری و جریان‌سازی پیرامون اتفاقات غزه شکل گرفت. جریان‌سازی در این حوزه اتفاق بسیار مهمی است و باید افکار عمومی را در فضای داخلی هم به این سمت هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: امروز مراسم اختتامیه این پویش است اما به‌ معنای پایان آن نیست و دبیرخانه دومین پویش، کار خود را در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت ساترا و سایر سازمان‌های مرتبط با فضای مجازی آغاز خواهد کرد. ما از تولیدات این حوزه حمایت می‌کنیم و در همین دوره با حمایت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و برخی از سازمان‌های کشوری و لشکری، اتفاقات خوبی در حوزه حمایت از تولیدات برتر شاهد هستیم؛ بر همین اساس ما قصد داریم با همکاری تمام سازمان‌های مرتبط با فضای مجازی این پویش را ادامه دهیم.

محمدعلی علیزاده هم درباره این پویش عنوان کرد: «غزه مظلوم» پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» و مظلوم‌نمایی اسرائیل به راه افتاد. مقام معظم رهبری سال گذشته فرمودند «دشمن خبیث و ظالم حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته است. دیگران هم کمکش می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند از این هیولای دیو سیرت چهره‌ یک مظلوم بسازد». بنابراین وظیفه همه ماست تا در این راه تمام تلاش خود را به‌کار گیریم و مظلومیت مردم غزه و جنایات رژیم کودک کش اسرائیل را با ابزارهای فرهنگی و هنری معرفی کنیم که بر همین اساس تولیدات برتر این پویش با توافق تولیدکنندگان آثار، ترجمه و با همکاری برخی رسانه‌های چند زبانه داخلی و خارجی منتشر خواهد شد.

وی در ادامه درباره بخش‌ها و قالب‌های این پویش اظهار کرد: در این دوره از پویش ۴۴۷ اثر در ۵ قالب «فیلم و انیمیشن»، «پادکست و آثار صوتی»، «پوستر و آثار گرافیکی»، «موسیقی»، «شعر و قطعه ادبی» از طریق سامانه شبکه فعالان فرهنگی دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نشانی https://platzaar.ir دریافت شد که پس از ارزیابی ‌در مرحله اول داوری، ۵ برابر رتبه‌های اول تا سوم در مرحله دوم و نهایی در کمیته ۵ نفره از داوران برجسته ارزیابی و رتبه‌های یک تا ۳ از هر بخش انتخاب شدند.

در ادامه مراسم محمدصادق افراسیابی بیانیه هیات داوران را قرائت کرد که در بخشی از آن خاطرنشان کرد: امروز در حالی شاهد برگزاری مراسم اختتامیه پویش ملی «غزه مظلوم» و تقدیر از برگزیدگان آن هستیم که همچنان غزه و این روزها لبنان، گرفتار تهاجم وحشیانه صهیونیست هستند. در پویش «غزه مظلوم» شاهد تولیداتی مردمی با ناب‌ترین، معنوی‌ترین و انسانی‌ترین مفاهیم و پیام‌ها در همدردی با مردم غزه بودیم.

وی با تاکید بیان کرد: امیدواریم برگزاری این پویش فصلی جدید در توجه به هنر مردمی در همدلی و همراهی با ملت غزه مظلوم باشد و این حرکت زمینه‌ساز توجه بیشتر رسانه‌های جمعی، شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر خصوصا شبکه نمایش خانگی به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تولید و انتشار آثار هنری و رسانه‌ای مرتبط با غزه باشد.

پایان‌بخش این مراسم تقدیر از برگزیدگان این پویش بود که در بخش‌های مختلف موفق به کسب رتبه شدند.

به گزارش ایسنا، آثار برگزیده نخستین پویش غزه مظلوم در حال حاضر از سوی سکوی عماریار منتشر شده است و به‌ زودی پس از انعقاد قراردادی بین روبیکا و تولیدکنندگان آثار برتر با هدف حمایت از برگزیدگان پویش، از سکوی روبیکا نیز منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403070907359
  • خبرنگار : 71404