به ابتکار جهاددانشگاهی گلستان برگزار می شود؛

نشست تخصصی گفت و گوی راهبردی «نقشه راه»/ بررسی گلستان در پرتو چشم‌انداز توسعه

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان با اشاره به ضرورت بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای چشم‌انداز توسعه استان گلستان، اظهار کرد: با همکاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و دانشگاههای استان گلستان نشست تخصصی گفت و گوی راهبردی نقشه راه با محوریت بررسی چشم انداز توسعه و اسناد استراتژیک استان در جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

ابراهیم شهبازی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از استانهای پرظرفیت و دارای پتانسیل های عظیم در حوزه های مختلف است، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم این پتانسیل‌های عظیم در طول دهه های گذشته آنگونه که باید و شاید این استان به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

وی با بیان اینکه به لطف خدا در سالهای اخیر همدلی و هم افزایی همه دلسوزان استان در مسیری قرار گرفته است که برای توسعه و پیشرفت استان نقشه راهی تعیین و طراحی شود، افزود: کار تهیه سند چشم انداز و اسناد استراتژیک بخش های ۳۰ گانه استان از سالها پیش توسط جمعی از خبرگان و افراد توانمند حوزه مدیریت کشور که عمده آنها و مدیریت آن از نیروهای بومی استان گلستان نیز هستند آغاز شد که خوشبختانه در سال گذشته با حمایت های کامل دولت و دانشگاهها و نهادهای مختلف به فرجام رسید.

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان، توجه به این اسناد را برای رسیدن به گلستانی آباد با ظرفیت های شکوفا شده ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به ابتکار جهاددانشگاهی استان گلستان و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که همواره به عنوان یک رسانه دانش محور ایفای نقش کرده است سلسله نشست های نقد و بررسی سند چشم انداز استان و اسناد استراتژیک بخش های ۳۰ گانه استان با عنوان نشست های تخصصی گفت و گوی راهبردی «نقشه راه» برگزار خواهد شد.

شهبازی از برگزاری نخستین نشست در این راستا در روز سه شنبه ۱۰ مهرماه در سالن جلسات خبرگزاری ایسنا گلستان (سالن شهید نادران) خبر داد و گفت: در این نشست علاوه بر مسئولان ارشد استانی، روسای دانشگاهها، رئیس پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، اساتید دانشگاهی، جمعی از نخبگان و فرهیختگان استان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نگارندگان اسناد حاضر خواهند شد.

وی  ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی_ علمی رسالت خود را خدمت صادقانه به مردم و حمایت از دولت برای توسعه و آبادانی کشور دانسته و در این مسیر از تمامی ظرفیت های علمی، فرهنگی و پژوهشی خود استفاده خواهد کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان از اجرای طرح نظرسنجی مرتبط با این اسناد توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) شعبه گلستان خبر داد گفت: علاوه بر این در راستای ایجاد بستر فکری و ذهنی مرتبط با این نشست ها در طی یک هفته گذشته رسانه های جهاددانشگاهی در حوزه سند چشم انداز استان گفت و گوهایی را با نخبگان استان گلستان صورت داده اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403070907339
  • خبرنگار : 50477