رئیس انجمن نظام مهندسی معدن استان:

اداره‌های خراسان شمالی برای تسریع سرمایه‌گذاری در معدن آلبلاغ همکاری کنند

رئیس انجمن نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: اداره‌های خراسان شمالی برای تسریع سرمایه‌گذاری در معدن آلبلاغ همکاری داشته باشند.

سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه دو شرکت اغماری در حال سرمایه‌گذاری در معدن سرب و روی آلبلاغ هستند، اظهار کرد: تعهد داده‌شده توسط این سرمایه‌گذارها در این معدن ۱۴ ساله است که در مدت چهار سال، اکتشاف، احداث کارخانه فرآوری را انجام دهند و در ۱۰ سال بعد، بهره‌برداری داشته باشند.

وی گفت: قبل از ورود این سرمایه‌گذارها، اکتشاف در آلبلاغ ناقص بود و اقدامات اکتشافی باید به‌صورت کامل انجام شود و در حال حاضر اکتشاف در این معدن در حال انجام است و به رگه‌هایی معدنی رسیده‌اند. جاده‌سازی انجام و حفاری‌های عمقی آغاز شده و تا عمق ۹۰ متری رسیده‌اند که باید حفاری تا عمق ۲۰۰ متری انجام شود.

رئیس انجمن نظام مهندسی معدن خراسان شمالی بیان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در این معدن، کندی کار است که باید سرعت گیرد و ارگان و دستگاه‌های دولتی بخش مهمی هستند که می‌توانند نقش زیادی در تسریع کار داشته باشند.

وی اظهار کرد: برای ساخت واحد فرآوری مواد معدنی نیاز به مجوزهایی مانند مجوز زیست‌محیطی و گرفتن استعلام است که باید دستگاه‌های دولتی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

سجادی میزان ذخیره مواد معدنی در این معدن را طبق گواهی کشف صادرشده ۵۰۰ هزار تن سرب و روی اعلام کرد.

معدن آلبلاغ در منطقه ساریگل شهرستان اسفراین واقع شده است که در چند سال گذشته به علت برداشت‌های غیرمجاز و حضور سوءاستفاده‌کنندگان از این معدن، تعدادی از افراد نیز جان خود را در آنجا از دست دادند؛ اما با پیگیری‌های انجام‌شده گواهی کشف برای معدن صادر و سرمایه‌گذار جذب شد تا دست سوءاستفاده‌کنندگان از این معدن کوتاه شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070907331
  • خبرنگار : 50046