معاون استانداری کرمانشاه:

شرایط حساس منطقه و کشور را باید برای مردم تبیین کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: هوشیارسازی مردم و مطالبه گری از مسئولین، دو نیاز اساسی جامعه امروز ماست.

علی شعبانی، امروز (۹ مهر) در اجتماع دانشگاهیان استان کرمانشاه در محکومیت ترور شهید سیدحسن نصرالله، اظهارکرد: خدا را شاکریم که در عهدی زندگی می‌کنیم که اگرچه مالک اشتر را ندیدیم، اما مالک اشترهای بسیاری همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سیدحسن نصرالله و امثال این عزیزان را درک کردیم.

وی از سید حسن نصرالله بعنوان فرماندهی دلیر و رهبری بزرگ یاد کرد و گفت: سیدحسن نصرالله پیمانی که بسته بود را به بهترین شکل به پایان رساند.

شعبانی با اشاره به تداوم راه سیدحسن نصرالله، گفت: مکتبی که امام(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری شکل دادند، بگونه‌ای است که توانایی تربیت افراد بسیاری همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید حسن نصرالله را دارد.

وی ولایت پذیری را شرط رسیدن به این درجات بالا دانست و گفت: امروز آن چیزی که می‌تواند ما را قدرتمند کند و امثال سیدحسن نصرالله و دیگر شهدا را به جامعه اسلامی تقدیم کند تا بتوانند سرنوشت بشریت را تغییر دهند، همین اطاعت از ولی و تمکین به معارف ناب اسلامی است.

شعبانی در ادامه به ترور شهید سیدحسن نصرالله و کشتار مردم غزه و لبنان اشاره کرد و با بیان اینکه امروز شاهد شرایط بسیار حساسی در منطقه هستیم، گفت: امروز همه نخبگان، دانشگاهیان و افراد تاثیرگذار جامعه دو وظیفه مهم دارند. وظیفه اول اینکه وضعیت حساس منطقه و کشور را برای مردم تبیین کنیم و بگوییم در چه برهه حساسی از تاریخ هستیم.

وی افزود: خاورمیانه را زمانی نقطه داغ زمین می‌گفتند که این داغی امروز به سرخی رسیده و سرخ‌ترین جای زمین خاورمیانه است. امروز دشمنان قلب تشیع و جریان مقاومت را هدف قرار داده‌اند و مردم باید این فضا و وضعیت را بدانند. امروز همه ما وظیفه داریم شرایط منطقه و کشور را برای مردم تبیین کنیم تا همراهی کامل مردم را داشته باشیم.

معاون استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم بیداری و بصیرت مردم، گفت: ملتی می‌تواند از خودش دفاع کند که قبل از اینکه بر موشک و سلاح تکیه داشته باشد، بر بیداری و بصیرت مردم خودش تکیه داشته باشد.

وی دومین وظیفه را مطالبه‌گری از مسئولین و کارگزاران نظام عنوان کرد و گفت: این نگاه که ما مسئول تنش در منطقه هستیم و بخواهیم بی گناهی خود را به دنیا ثابت کنیم، نگاه درستی نیست. ما مورد حمله نظامی قرار گرفتیم، ما را تحریم کردند و دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند و نباید چنین دیدگاهی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070907321
  • خبرنگار :