اجتماع دانشگاهیان کرمانشاه در محکومیت ترور شهید «سیدحسن نصرالله»

دانشگاهیان استان کرمانشاه با برپایی تجمع، شهادت سیدحسن نصرالله و جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، در این تجمع که ظهر امروز (۹ مهر) با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های استان در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، دانشگاهیان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و.... ترور شهید سیدحسن نصرالله و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را محکوم کردند.

محمدنبی احمدی رییس دانشگاه رازی در این تجمع، با بیان اینکه شهید سیدحسن نصرالله انسانی ویژه بود، اظهارکرد: او یکی از برجسته‌ترین و بازرترین شاگردان مکتب امام راحل و از مریدان مقام معظم رهبری بود. 

وی افزود: شهید سید حسن نصرالله، انسانی بسیار مبارز، مجاهد و سخت گیر نسبت به جبهه کفر و در عین حال بسیار مهربان و رئوف نسبت به دوستان، رزمندگان اسلام و خانواده‌اش بود. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه به برخی از نگرانی‌ها پس از شهادت سیدحسن نصرالله مبنی بر ضعیف شدن جبهه حزب الله اشاره کرد و گفت: برای فهم درست این مسئله باید به گذشته نگاه کنیم. سال ۱۹۸۲ زمانی که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرد و بیروت را به تسخیر خود درآورد، سران این رژیم به تمسخر می‌گفتند که اگر می‌دانستند ارتش لبنان تا به این اندازه ضعیف است، به جای یک ارتش، یک گروه موسیقی را با خود می‌آوردند،  اما در سال ۱۹۸۴ هسته اولیه هفت نفره‌ای تشکیل شد که یکی از آنها سیدمقاومت شهید سید حسن نصرالله بود که اوضاع و احوال را برای صهیونیست‌ها متحول و دگرگون کردند. 

وی ادامه داد: در سالهای بعد که حزب الله به یک سازمان با قوام ویژه تبدیل شد، توانست رژیم صهیونیستی را از بخش‌هایی از جنوب لبنان بیرون کند و پس از آن نیز در سال ۲۰۰۶ در جنگ ۳۳ روزه، این رژیم را با خفت و خواری شکست داد. 

احمدی افزود: در حال حاضر تمام دنیای کفر با تمام توان خود به میدان آمده‌اند، تجهیزات نظامی و هواپیماهایی با بمب‌های یک تنی و سنگر شکن را پای کار آورده‌اند، اما نتوانسته‌اند، آتش شلیک را از غزه خاموش کنند، چه برسد به لبنان. در کجای تاریخ دیده‌اید که ابهت آمریکا و رژیم صهیونیستی به گونه‌ای در هم شکسته شود که هر کشوری از جبهه مقاومت هر زمان که اراده کند، به سمت او شلیک کند. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: هر چند جبهه مقاومت در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکنون خسران زیادی دیده و انسان‌های بزرگی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید عماد مغنیه، شهید اسماعیل هنیه، شهید سید حسن نصرالله و ... را از دست داده، اما این مسیر بسته نشده و کماکان جهاد تا نابودی این رژیم منحوس ادامه دارد. 

وی به خساراتی که جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی وارد کرده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سرزمین‌های شمالی این رژیم جایی که مزارع سرسبز و عمده صنایع آن وجود دارد، خالی از سکنه شده، حدود ۱۰۰ هزار نفر از صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی آواره شده‌اند و با هر حمله جبهه مقاومت نیز میلیون‌ها نفر به داخل پناهگاه‌ها هجوم می‌برند. این رژیم منحوس هیچگاه در طول عمر خود چنین شرایطی را از نظر سیاسی، نظامی و امنیتی نداشته است. 

احمدی تاکید کرد: انتظار و مطالبه ما دانشگاهیان این است که شمشیر جبهه مقاومت نباید در نیام بماند، چرا که این به معنای ضعف است و باید قدرت خود را نشان دهند. ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که در این صحنه‌های نبرد علیه رژیم صهیونیستی حضور پیدا کنیم. 

وی در ادامه از شروع کمک‌های مالی جامعه دانشگاهیان استان برای کمک به جبهه مقاومت خبرداد و گفت: بسیاری از اساتید ما بخشی از حقوق خود را از یک تا پنج روز را به این امر اختصاص داده‌اند. 

رئیس دانشگاه رازی با تاکید براینکه طبق وعده الهی پیروزی با جبهه حق است، گفت: به نصرت الهی، خون بی‌گناه شهدای جبهه مقاومت از سردار دل‌ها گرفته تا شهید سید حسن نصرالله گریبانگیر رژیم صهیونیستی خواهد شد، به شرطی که ما نیز مجاهدت علمی و میدانی داشته باشیم. 

مکتب شهید سید حسن نصرالله از بین نمی‌رود

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن مفید رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ماموریتی الهی بود که خداوند متعال آن را برعهده امام راحل گذاشت، اظهارکرد: این انقلاب، برای بسترسازی به منظور حکومت جهان گستر مهدی موعود (عج) شکل گرفت. به همین دلیل، هدف انقلاب ما و آرمان‌های آن محدود به مرزهای جغرافیایی آن نشده است. 

وی افزود: امام راحل از همان ابتدای انقلاب با اربابان ظالم حاکم بر عرصه بین الملل، سردمداران کفر و نفاق و شرک و  رژیم صهیونیستی در افتاد. اگر هم با نظام شاهنشاهی مخالفت کرد برای این بود که این استبداد داخلی میوه و ثمره همان استبداد خارجی بود. 

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان به حدود پنج دهه مبارزه انقلاب اسلامی با رژیم صهیونیستی و استبداد دنیا اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن زنده است و دشمنی ما با این رژیم منحوس کماکان ادامه خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: نظام اسلامی، همانگونه که مقام معظم رهبری عنوان کردند به قله‌ها نزدیک شده، بستر را برای ظهور مهدی موعود(عج) فراهم کرده و آماده به زیر کشیده شدن استکبار جهانی است. پس طبیعی است که در این مسیر پر پیچ و خم، ضربه‌هایی بخوریم، شهید بدهیم و آنها نیز ماهیت ددمنشانه خود را با جنایت و خونریزی نشان دهند. 

مفید افزود: ما فرزندان مکتب سید الشهدا(ع) هستیم. این شهادت‌ها و این مصیبت‌ها ممکن است برای جریان کفر دستاورد باشد، اما حسین(ع) به مسلخ  می‌رود، زن و فرزندانش اسیر می‌شوند، عزیزانش شهید می‌شوند، اما آنچه که می‌ماند، حق و حقانیت است، لذا هرگز شادمانی‌ و تهدیدات دشمنان را باور نکنید که شکست خواهند خورد. 

وی گفت: ما عزیزی بزرگ را در بدنه جبهه مقاومت از دست دادیم، اما راه و مکتب او از بین نرفته است و بر همه ما فرض است که در این مسیر همراه جبهه مقاومت باشیم. 

به گزارش ایسنا، بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله اعلام کرد، رژیم ننگین و جنایتکار صهیونیستی و سران کثیف و تروریست آن بدانند که با این اعمال فجیع و تروریستی، مرگ و زوال خود را سرعت می‌بخشند.

در این بیانیه آمده است: شهید سید حسن نصرالله، سید مقاومت بعنوان نماد بصیرت، شجاعت و حق طلبی، مکتبی را به جهان معرفی کرد که این نسل و نسل‌های آینده از این مکتب بهره‌ها خواهند برد. 

 سید الشهدای مقاومت قریب به ۳۰ سال در راه حق و در میدان جهاد و شهادت درخشید و در آزادی لبنان در سال ۲۰۰۰، پیروزی در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخارآفرین و نیز حمایت مداوم از مظلومین فلسطین بالاخص حمایت یک سال اخیر از غزه و مردم مظلوم فلسطین نقش آفرینی کم نظیری را به منصه ظهور رساند و در تاریخ ثبت کرد.

رژیم ننگین و جنایتکار  صهیونیستی و سران کثیف و  تروریست آن بدانند که با این اعمال فجیع و تروریستی مرگ و زوال خود را سرعت می‌بخشند. آیا آنها از اسلاف خود یزیدیان و دیگر ظالمان درس نگرفته‌اند که با به شهادت رساندن حق طلبان نیستی خود را شتاب دادند.

امروز با شهدا، امام شهدا و بویژه با سید شهدای مقاومت عهد می‌بندیم که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از حق و حقیقت و عدالت استوار و ثابت قدم این راه روشن را ادامه دهیم. مطمئن هستیم که این شهادت‌ها چشم‌های حق بین زیادی را در جهان بیدار خواهد کرد و  موج گرایش به مسیر حق در سراسر عالم دو چندان خواهد شد و باعث رویش نصرت دهنده‌های حق و عدالت و ظهور سید نصرالله‌ها در صحنه مقاومت جهانی در مقابل ظلم و ستم استکباری صهیونی خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070907308
  • خبرنگار : 50184