مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

ارسال انگور خراسان شمالی به شاهرود برای فرآوری/ ذخیره‌سازی سیب برای نوروز

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی از ارسال انگورهای درجه سه و چهار این استان به شاهرود برای فرآوری خبر داد.

صفدر صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها ما در حوزه تولید انگور، انگورهای درجه سه و چهار است که امسال با پیگیری‌های انجام‌شده این انگورها توسط بخش خصوصی به شاهرود برای فرآوری فرستاده می‌شود.

وی گفت: صادرات انگور یکی از مهمترین اقداماتی است که در حال حاضر در حوزه باغبانی این استان انجام می‌شود و تاکنون حدود ۶۰ تن انگور به کشور عراق صادر شده است.

صفدری بیان کرد: خراسان شمالی ظرفیت صادرات ۶۰۰۰ تن انگور را دارد و انگور کلاهداری به علت پوسته کلفتی که دارد مناسب صادرات است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا زمینه صادرات این محصول را به کشورهای روسیه، پاکستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باز کنیم.

او اظهار کرد: خراسان شمالی ۱۳ هزار و ۶۱۵ هکتار تاکستان دارد و پیش‌بینی می‌شود ۱۴۰ هزار تن انگور از این باغ‌ها برداشت شود.

وی تاکید کرد: به تاکداران توصیه می‌شود تا در فروش محصول خود عجله نکنند، چون انگور تولیدی در این استان قابلیت نگهداری در سردخانه را دارد و با ذخیره‌سازی آن می‌توان این محصول را با قیمت بالاتر در فصل زمستان و شب یلدا به فروش رساند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی درباره سیب درختی نیز گفت: اکنون فصل برداشت سیب از باغ‌های استان آغاز شده و پیش‌بینی برداشت حدود ۶۵ هزار تن از این محصول انجام شده است؛ اما از آنجا که سیب قابلیت ذخیره‌سازی در سردخانه‌ها را دارد، مقداری از آن در بازار توزیع و بخش اعظم آن در حال ذخیره‌سازی برای تامین میوه عید نوروز است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070907301
  • خبرنگار : 50046