استحصال، تصفیه و توزیع سالانه ۸۰ میلیون مترمکعب آب در خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی میزان آب تولیدی این شرکت از منابع آبی موجود را سالانه بیش از ۸۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

رضا عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خراسان شمالی با داشتن منابع آبی متعدد از جمله ۳۸۸ حلقه چاه، ۱۷۹ دهنه چشمه، ۱۱ رشته قنات در بخش شهری و روستایی و برداشت آب از سه سد شامل سد شیرین‌دره بجنورد، سد بیدواز اسفراین و سد بارزو در شیروان، سالانه بالغ بر ۸۰ میلیون و ۲۱۳ هزار مترمکعب آب تولید می‌کند.

او ادامه داد: برای جلوگیری از هدررفت آب، سال گذشته ۱۳۷ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آب اصلاح و تاسیسات آبرسانی نوسازی شد.

وی یادآوری کرد: اکنون ۲۶ شهر و ۷۲۳ روستا در استان خراسان شمالی تحت پوشش شبکه‌های آبرسانی شرکت آبفا استان قرار دارند و ۳۵۴ هزار مشترک آب در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی همچنین بیان کرد: در راستای حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان بالغ بر ۴۱ هزار و ۲۴ مشترک همراه افراد تحت تکفل، از ابتدای سال تاکنون با رعایت الگوی مصرف از پرداخت قبض آب معاف شده‌اند.

وی گفت: با توجه به تلاش‌های دولت در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به اقشار کم‌برخوردار، وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلف شدند تعرفه آب، برق و گاز مشترکان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را به‌گونه‌ای اصلاح کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی تا سقف الگوی مصرف برابر با صفر منظور شود. در این راستا، از ابتدای سال تا کنون، ۴۱ هزار و ۲۴ مشترک از خانواده های مددجوی کمیته امداد و بهزیستی استان در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت قبض آب معاف و در صورت عدم رعایت الگو تا سقف الگوی مصرف از معافیت برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070907287
  • خبرنگار : 50444