تذکر زیست‌محیطی به ۱۵۲ واحد صنعتی در لرستان

دبیر علمی خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: به ۱۵۲ واحد صنعتی در استان تذکر زیست‌محیطی داده شده است.

مرتضی قبادی امروز (نهم مهر ماه) در نشست تخصصی کمیته علمی خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی که در سالن جلسات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی خانه فناور شناسایی چالش‌ها و نیازهای زیست‌محیطی است تا برای حل آنها راهکارهای فناورانه در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه تا حد زیادی معضلات و مشکلات استان شناسایی شدند، بیان کرد: خانه فناور محیط‌ زیست جهاد دانشگاهی لرستان تشکلی است که محیط زیست استان و محیط زیست کشور به‌عنوان بازوهایی توانمند در کنار آن قرار دارد و در قالب صندوق محیط زیست از ایده‌های فناورانه بین یک تا ۵۰ میلیارد تومان حمایت می‌کند. ضرورت دارد متخصصان معضلات را براساس اولویت‌ها برطرف کنند.

او با بیان اینکه دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی دانشگاه لرستان در حوزه آب، پوشش و تنوع گیاهی، آلودگی‌های محیط‌ زیست و خاک، نیروی انسانی توانمند داریم که می‌توانم راهکار و ایده‌های فناورانه را ارائه دهند، ادامه داد: در بحث پایش در استان با چالش‌هایی مواجهیم و نیاز است کمبود محیط‌ بان در مناطق تحت مدیریت محیط زیست از طریق هوشمندسازی کنترل شود.

وی با تاکید براینکه اکنون در استان با معضلاتی مانند پوشش گیاهی، حریق، آلودگی هوا، پسماند مواجهیم که نیازمند کاربردهای فناورانه برای حل آنها هستیم، گفت: متناسب با چالش‌های استان در هر بخش یکی دو مشکل برعهده متخصصان امر گذاشته شود تا در موعد مشخصی راهکاری را برای حل معضل در نظر بگیرند.

دبیر علمی خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه  خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان در کنار آگاهی‌بخشی و آموزش به دنبال این است که اتمسفر فناورانه را از طریق کارگاه‌های آموزشی و استارتاپ‌ها ترویج دهد، افزود: برگزاری یکسری کارگاه‌های تخصصی با هدف سوق دادن بارش ذهنی افراد به هدف مورد نظر ضروری است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070907284
  • خبرنگار : 50177