طی سال جاری انجام شد

کمک پنج میلیارد تومانی مردم آذربایجان‌غربی برای بازسازی عتبات

مسئول ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته میزان جذب و جمع‌آوری نذورات ستاد استان، پنج میلیارد تومان بود و در ۶ ماهه اول امسال نیز به حدود پنج میلیارد تومان رسیده است.

قنبر کریم نژاد ۹ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با ابراز تاسف از رتبه پایین آذربایجان‌غربی نسبت به سقف جمع آوری نذورات در کشور، افزود: مردم موقوفات خود را به سمت بازسازی و توسعه عتبات سوق دهند. 

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی و توسعه عتبات یک تشکل صد در مردمی است و به صورت خیریه‌ای و تبرعی (مستحبی) اداره می‌شود، افزود: وظایف ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات در سه محور جذب نیروی انسانی متخصص، جمع‌آوری نذورات برای بازسازی و توسعه عتبات مقدسه در عراق و سوریه و خدمات‌رسانی در ایام اربعین و پیاده روی عظیم اربعین حسینی به صورت اسکان و تغذیه زائران اربعین است.

مسئول ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات در استان با اشاره به اینکه مبالغ جمع‌آوری شده را در اختیار مرکز (حساب متمرکز) قرار می‌دهیم، تصریح کرد: مبالغ نیز جهت بازسازی و توسعه عتبات عالیات شامل حرم‌های مطهر امیرمومنان (ع) در نجف، حرم حضرت امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلا، حرم مطهر کاظمین، سامرا در عراق، و حرم حضرت زینب در سوریه هزینه می‌شود.

کریم نژاد با اشاره به صدور مجوز ایجاد ۶۰ موکب اسکان و تغذیه در اربعین امسال اظهار کرد: این مواکب با ۲۳۰۰ خادم به پذیرایی و اسکان زائران اباعبدالله پرداختند. 

وی ادامه داد: در اربعین امسال، اسکان ۱۶۵ هزار نفر یک روزه، تغذیه برای بیش از یک میلیون نفر و پذیرایی و میان وعده ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در مواکب استان انجام شد. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403070907245
  • خبرنگار : 50136