نشست اضطراری اتحادیه اروپا با محور تنش‌های غرب آسیا

وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی تنش‌های فزاینده در غرب آسیا در پی جنایات رژیم صهیونیستی، یک جلسه اضطراری تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در پی افزایش تنش‌های غرب آسیا به دلیل حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) یک نشست اضطراری برگزار خواهند کرد.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان از دوم مهر ادامه دارد و علاوه بر تخریب مناطق مسکونی، منجر به شهادت و زخمی شدن نیروهای حزب‌الله و شهروندان لبنانی شده که موجی از محکومیت‌های بین‌المللی را به همراه داشته است. از جمله چهره‌هایی که به شهادت رسیدند می‌توان به سید حسن نصرالله، «علی کرکی» فرمانده جهادی حزب‌الله و شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی این جنبش اشاره کرد.

با جنایات اخیر و جاری رژیم صهیونیستی، نگرانی متحدان غربی این رژیم از احتمال انتقام‌گیری جنبش‌های مقاومت منطقه و هدف قرار دادن مواضع آنان و متحدانشان در غرب آسیا افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی به درخواست‌های بین‌المللی برای توقف تشدید تنش‌ها بی‌توجهی می‌کند و کشورهای غربی به شهروندان خود توصیه کرده‌اند لبنان را تخلیه کنند. در روز یکشنبه نیز دولت آمریکا به برخی از دیپلمات‌های خود دستور داد از بیروت خارج شوند. منابعی در اتحادیه اروپا اعلام کردند که وزرای خارجه این اتحادیه امروز از طریق کنفرانس ویدیویی، تشکیل جلسه خواهند داد.

به گزارش رویترز، سخنگوی اتحادیه اروپا امروز گزارش داد، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا را برای بررسی واکنش اتحادیه اروپا به تشدید وضعیت اخیر در لبنان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070907220
  • خبرنگار : 71661