آلمان به استفاده کنندگان از شعار «از نهر تا بحر» تابعیت نمی‌دهد

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند مقام‌های این کشور در راستای سرکوب اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از این رژیم، به کسانی که به حمایت از فلسطین در شبکه‌های اجتماعی بپردازند تابعیت نخواهند داد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های داخلی آلمان از برنامه مقام‌های این کشور برای تابعیت ندادن به هر کسی که در شبکه‌های اجتماعی ذیل شعار معروف «از نهر تا بحر» لایک یا کامنت گذاشته یا این محتواها را به اشتراک بگذارد، خبر دادند.

رسانه «رادیو و تلویزیون شمال آلمان» گزارش داد، افرادی که در رسانه‌های اجتماعی شعار معروف «از نهر تا بحر» را در حمایت از آرمان آزادی فلسطین پست، لایک، اشتراک گذاری یا کامنت کرده باشند، صلاحیت دریافت شهروندی آلمان را از دست می‌دهند.

این رسانه‌ها نوشتند وزارت کشور آلمان طبق قوانین جدیدی تصریح داشته استفاده از شعار مذکور در رسانه‌های اجتماعی باعث سلب صلاحیت کسانی که می‌خواهند شهروندی آلمان را دریافت کنند، می‌شود.

این شعار از دهه ۱۹۶۰ مورد استفاده حامیان آرمان آزادی فلسطین از اشغالگری رژیم صهیونیستی بوده و اشاره به آزادسازی فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه دارد.

این تصمیم بعد از آن اتخاذ می‌شود آلمان در ۲۷ ژوئن قانون تابعیت ۲ گانه را مورد تصویب قرار داد.

شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد» عمدتا در تجمعات حامیان فلسطین در کشورهای غربی سر داده می‌شود اما مقامات این کشورها کسانی که این شعار را می‌دهند به «یهودستیزی» متهم می‌کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070907206
  • خبرنگار : 71415