نماینده ولی فقیه در گیلان تشریح کرد

۶۴ سال زندگی سخت و پیچیده سید حسن نصرالله

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه سید حسن نصرالله یک مدیریت کم نظیر و بی نظیر در دنیای عرب را به نمایش گذاشت، گفت: سید مقاومت ما توانست در لبنان جمعیت های گوناگون را جمع کند و لذا مدیریت مذهبی اش مایه اعجاب همه تحلیلگران سیاسی است.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۹ مهرماه در اجتماع محکومیت جنایت رژیم غاصی صهیونیستی در به شهادت رساندن سید مقاومت، سید حسن نصرالله، دبیرکل شهید حزب الله لبنان که در مصلی رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور پرمعنا و جدی مردم مومن و ولایتمدار در این مجلس، اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله یکی از شخصیت های بالا و والای دنیای اسلام است.

وی با اشاره به حضور ملت مسلمان ایران در اجتماعات حمایت از جبهه مقاومت به منظور محو غده چرکین و سرطانی صهیونیستی، افزود: رهبر انقلاب از سید حسن نصرالله تعبیر به مجاهد کبیر فرمودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خداوند در آیه ۱۸۶ سوره آل عمران، مسلمانان را به صبر و تقوا دعوت می کند، گفت: اگرچه مخاطب آیه «لَتُبْلَوُنَّ فِی أَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَمِنَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا أَذًی کَثِیرًا ۚ وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ» پیامبر و مسلمانان صدر اسلام هستند، اما امروز نیز جبهه کفر و شرک در مقابل مسلمانان قرار گرفته و آن صهیونیسم بین المللی است که دست به تروریسم بین المللی و تروریسم دولتی می زند.

امام جمعه رشت با اشاره به امتحان الهی مسلمانان به وسیله مال و جان، تصریح کرد: ایثار مال و جانبازی در راه خدا از جمله امتیازات مسلمانان است و باید در مقابل آزار و اذیت دشمنان خدا صبر پیشه کنیم.

وی صبر را یکی از نمادهای بزرگ امت اسلامی دانست و اضافه کرد: صبر در راه رضای خدا موجب قدرت و شکوفایی امت اسلامی می شود و مسلمانان را در راه رسیدن به اهداف قوی می کند.

آیت الله فلاحتی حوادث تلخ برای مسلمانان را دارای بهترین پاداش دانست و یادآور شد: اگرچه دشمنان ظاهری مرعوب کننده دارند، اما نباید فریب آنان را بخوریم. بمبی که رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان بر سر مردم ریخت و سید حسن نصرالله ما را شهید کرد، ۳۰ متر در اعماق زمین فرو می رود و سپس منفجر می شود؛ این در حالی است که در جنگ جهانی اول و دوم نیز چنین بمبی از سوی آدمیان بر سر آدمیان فرود نیامده، اما به فرموده قرآن، مسلمانان نباید از دشمنان هراس داشته باشند، زیرا سرانجام دشمنان خدا، جهنم دنیوی و اخروی است.

وی با بیان اینکه دنیای رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی امروز جهنم است، عنوان کرد: کافران و مشرکانی که از جنایت های رژیم صهیونیستی حمایت می کنند نیز در جهنم دنیا هستند. اگرچه دنیای اسلام در حوادث و بحران ها، تلخ کامی های زیادی را احساس می کند، اما قرآن به ادامه دهندگان راه خدا بشارت نصرت داده و وعده قرآن حتمی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم تلاوت مستمر و مداوم آیات نصرت الهی در قرآن، ادامه داد: زنان و کودکان و جوانان و میانسالان فلسطینی پس از خروج از زیر آوار بمب ها، آیات الهی را تلاوت می کنند که نشان دهنده ایمان امت اسلامی به خدا و کلام خداست.

وی لبنان را عروس خاورمیانه دانست و تاکید کرد: لبنان کشوری در غرب آسیاست و فلسطین در کنارش قرار دارد. این کشور با وجود دریا و ساحل و جنگل و کوه و جلگه همواره مورد طمع قدرت های سالوس صفت جهانی بوده؛ لبنان محل اقوام و مذاهب گوناگون اعم از مسیحیان و مسلمانان شیعه و سنتی و دروزی و... است که این کشور را به مجموعه ای از افکار و اندیشه های سیاسی در جهان عرب و جغرافیای دنیای اسلام تبدیل و مدیریت آن را سخت کرده است.

امام جمعه رشت مدیریت در لبنان طی یک قرن اخیر را دستخوش حوادث مختلف دانست و اضافه کرد: با روی کار آمدن چهره های لیبرالی، لبنان به محلی برای جولان اندیشه های سیاسی لیبرال دموکراتیک غرب تبدیل شد و لذا مدیریت آن متفاوت از کشورهای پادشاه نشین عرب است.

وی با اشاره به ویژگی های جغرافیای مذهبی، سیاسی و فرهنگی لبنان، افزود: سید حسن نصرالله در چنین جامعه ای مدیریت مذهبی، سیاسی و نظامی را عهده دار شد و گل کاشت.

آیت الله فلاحتی شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید سید ابراهیم رئیسی، شهید اسماعیل هنیه و شهید سید حسن نصرالله را شخصیت های شاخص دنیای اسلام دانست و بیان کرد: این شهدا چهره های مانای تاریخ اسلام هستند و به الگویی برای جبهه مقاومت و جوانان دنیای اسلام و غیر اسلام تبدیل خواهند شد.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب درباره شهادت سید حسن نصرالله، به تبیین تعابیر رهبری درباره ویژگی ها و خصایص منحصر بفرد این شهید عزیز پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری از شهید نصرالله بزرگ به عنوان مجاهد کبیر، عالم با فضیلت دینی، رهبر مدبر سیاسی، فاتح قلب مجاهدان، صاحب مکتب، مایه افتخار دنیای اسلام، سید مقاومت و رهبر کم نظیر یاد کردند که فیض شهادت حق مسلم او بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله با وجود ۶۴ سال سن، زندگی بسیار سخت و پیچیده ای داشت، تصریح کرد: این رهبر بزرگ دنیای عرب سال ها در پیچ و خم تونل های اعماق زمین و به دور از خانواده زندگی کرده بود.

وی با اشاره به تولد سید حسن نصرالله در شرق بیروت و ورود او به حوزه علمیه نجف و قم در دوران نوجوانی، اظهار کرد: ایشان در جوانی به خیل جنبش اَمل پیوست که بعدها به تشکل حزب الله تبدیل شد؛ حسن نصرالله پس از شهادت سید عباس موسوی و در حالی که جوان بود، مدیریت و فرماندهی حزب الله را بر عهده گرفت و در نخستین عملیات توانست صهیونیست ها را از جولان بیرون کند؛ او جنگ ۳۳ روزه را نیز مدیریت کرد و پیروز میدان شد؛ تا جایی که صهیونیست ها نیز برای رهبر حزب الله ارزش و اهمیت قائل بودند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سید حسن نصرالله به فلسطین و فلسطینی ها علاقه داشت و خار چشم دشمنان صهیونیستی بود، عنوان کرد: به اعتراف دوست و دشمن، سید حسن نصرالله یک مدیریت کم نظیر و بی نظیر در دنیای عرب را به نمایش گذاشت؛ پس از شهادت امام موسی صدر، سید مقاومت ما توانست در لبنان جمعیت های گوناگون را جمع کند و لذا مدیریت مذهبی اش مایه اعجاب همه تحلیلگران سیاسی است.

وی عمده جمعیت لبنان را شیعه دانست و بیان کرد: با توطئه استکبار جهانی، شمارش مذهبی در لبنان وجود ندارد و حکومت در دست مسیحیان است؛ البته سید حسن نصرالله توانست یک اجماع بزرگ بدون نفاق در لبنان ایجاد کند و در جنگ های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و سه روزه شاهد پیروزی حزب الله در مقابل رژیم صهیونیستی بودیم.

آیت الله فلاحتی تبدیل گردان حزب الله به ارتش حزب الله را اوج مدیریت نظامی سید حسن نصرالله دانست و تاکید کرد: حزب الله تنها ۲۰ درصد جنگ افزارهایش را در مواجهه با رژیم صهیونیستی به کار گرفته و اگر اراده کند می تواند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کند.

وی نتانیاهو را به مثابه سگ هاری برشمرد که به همه حمله می کند و گاز می گیرد و می کشد و ادامه داد: برای آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب انسان و غیر انسان مساوی است و امروز بشریت با چنین شیاطین آدم کش و آدم خواری مواجه شده؛ اما حزب الله و انصارالله و حشدالشعبی و حماس به کرامت انسانی می اندیشند و حتی حاضر نیستند زنان و کودکان صهیونیست را هدف قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه فقه اسلام گذشتن از جان در راه حق و حقیقت را تایید می کند، افزود: یک اجماع جهانی علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شده؛ البته برخی از سردمداران فاسد دنیای عرب همچنان سکوت کرده و حتی به اسرائیل کمک می کنند، اما آن روز می رسد که چهره صهیونیست های غاصب را محو شده ببینیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070907195
  • خبرنگار : 50040