مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

آمادگی تیم‌های امداد و نجات بوشهر برای حوادث دریایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی از آمادگی و توانمندی تیم‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی اداره کل بنادر استان برای رفع حوادث دریایی در بوشهر خبر داد.

به گزارش ایسنا،  محمد شکیبی‌نسب روز دوشنبه در جمع آتش‌نشانان بندر بوشهر با تبریک روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی گفت: تلاش‌های بی‌وقفه و فداکاری‌های فعالان این عرصه در موارد بسیاری منجر به نجات جان و مال انسان‌ها شده و این به‌خوبی اهمیت و جایگاه کار آتش‌نشانان فداکار را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل برای ورود کشتی‌ها و کالاها به یک بندر، ایمنی و اطمینان از مدیریت بحران در مواقع بروز حوادث است که بخش قابل‌توجهی از این مسئولیت خطیر بر عهده آتش‌نشانانی آماده و مجهز است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: حضور مستمر و تلاش‌های شبانه‌روزی آتش‌نشانان در بنادر، موجب جلب اعتماد صاحبان کالا و شرکت‌های بین‌المللی می‌شود و ایمنی بنادر و کاهش ریسک حوادث به‌طور مستقیم به حضور فعال و آماده‌باش دائمی تیم‌های آتش‌نشانی وابسته است.

شکیبی‌نسب افزود: در تمامی بنادر دنیا نیز احتمال بروز حوادث وجود دارد، اما آنچه حائز اهمیت است، میزان آمادگی و توانمندی تیم‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی در مقابله با بحران‌هاست.

وی یادآور شد: خوشبختانه تیم آتش‌نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، با تکیه بر تخصص، دانش و تجهیزات مدرن، در تمامی عملیات‌ها حضور فعال داشته و همواره با ایثار و ازخودگذشتگی موفق به مهار سوانح و حوادث شده‌اند.

او افزود: آتش‌نشانان با فداکاری و تعهد مثال‌زدنی خود، امنیت بنادر و تاسیسات دریایی را تضمین کرده و در هر عملیات، علاوه بر حفظ ایمنی، موجب افزایش اعتبار و جایگاه بندر در سطح ملی و بین‌المللی می‌شوند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403070907186
  • خبرنگار : 50963