راه‌اندازی مرکز مردمی نفس در بندرگز

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی از وجود نزدیک به ۲۶۰ مرکز مردمی نفس در سطح کشور خبرداد و گفت: در پی گسترش این مراکز امروز افتتاح و راه اندازی یکی از شعب این مراکز را در استان گلستان شهرستان بندرگز شاهد هستیم.

محمدحسین زارع‌زاده امروز دوشنبه ۹ مهر در بندرگز، در حاشیه افتتاح دفتر مرکز نَفَس در غرب استان گلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مراکز نفس از سال ۱۴۰۰ با ابلاغ قانون جوانی جمعیت شروع به فعالیت کرده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۶۰ مرکز نفس در کشور راه‌اندازی شده است که درپی گسترش این مراکز در سطح کشور هستیم.

وی با بیان اینکه این مراکز در جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای و حمایتی به مردم آماده به خدمت هستند، ادامه داد: این مراکز، با شبکه‌سازی و ارتباط‌گیری، موارد را شناسایی و پس از آن تیم نجات، کار انصراف را با مشاوره آغاز می‌کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه از آغاز به کار مراکز نفس تاکنون از حدود شِش هزار سقط جنین عمدی در کشور جلوگیری شده است، اذعان کرد: رشد و توسعه مراکز نفس یعنی بازگشت یک فرزند به دنیا و آغوش خانواده.

زارع زاده با اشاره به اینکه در استان گلستان سه مرکز مردمی نفس (نجات فرزندان سقط) در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و بندرگز آماده ارائه خدمات به مردم هستند،تصریح کرد: مرکز نفس در گرگان سال ۱۴۰۱، در گنبدکاووس سال ۱۴۰۲ و در بندرگز امروز راه اندازی شده‌اند.

انتهای پیام
 

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403070907182
  • خبرنگار : 50672