اخبار پلیس

دستگیری سارق اماکن خصوصی در مرند/توقیف محموله پوشاک قاچاق در هشترود

فرمانده انتظامی مرند از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۹ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان مرند، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان  قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان مرند پس از بررسی‌های انجام شده و اقدامات اطلاعاتی و فنی، سارق حرفه ای را شناسایی کرده و  پس از هماهنگی‌های قضائی، در عملیات ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مرند اظهار کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به ۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی از جمله منزل، خانه باغ، ساختمان‌های نیمه کاره و... اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی از شهروندان خواست هشدارها وآموزش های پلیس را جدی گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

توقیف محموله پوشاک قاچاق در هشترود

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود از کشف البسه خارجی قاچاق از یک دستگاه اتوبوس به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ کلام الله ابراهیمی در تشریح این خبر گفت: در پی تشدید مبارزه با قاچاق کالا وارز و کنترل خودروهای عبوری ماموران پلیس یگان امداد در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی به عمل آمده از خودروی مذکور ۲۳ ثوب کاپشن خارجی قاچاق را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش تقریبی این محموله ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده، افزود:در این زمینه یک نفر متهم نیز دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی هشترود با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با انواع قاچاق، از شهروندان خواست با ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طریق تلفن۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود پویا و اثرگذار باشند.


توقیف خودروی ۸۰ میلیاردی قاچاق در آذربایجان شرقی

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از توقیف خودروی سواری قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان جلفا خبر داد.

سردار علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ماموران پلیس گمرک جلفا در طرح پایش سیستمی رویه خودروهای گذرموقت به یک دستگاه خودروی قاچاق از نوع جگوار مشکوک شدند که موضوع بلافاصله در دستورکار کارشناسان پلیس گمرک جلفا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خودرو را توقیف کردند. ارزش خودروی توقیف شده ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است و برای متهم نیز پرونده قاچاق تشکیل شد.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص قاچاق کالا و ارز را بلافاصله برای انجام اقدامات قانونی به شماره تلفن ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی و مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان خودرو و داخل خودرو در تبریز

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری ۲ سارق خودرو، داخل خودرو و اماکن عمومی با بیش از ۴۰ فقره سرقت در یک عملیات پلیسی توسط ماموران کلانتری ۲۰ شهرک پرواز خبر داد.

سرهنگ یداله جهان آرا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: ماموران کلانتری ۲۰ پرواز، حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو پژو مشکوک که راننده آن به محض مشاهده ماموران از محل متواری شد که با هوشیاری و سرعت عمل ماموران، خودرو توقیف و سارق دستگیر شد.

وی افزود: متهم دستگیر شده که از سارقان سابقه‌دار بود در بازجویی‌های پلیسی جرم خود را قبول و به بیش از ۴۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

وی مطرح کرد: از محل اختفاء متهم دستگیر شده، تعداد ۲ دستگاه خودرو، تعداد قابل توجهی قطعات داخل خودرو و اماکن عمومی کشف که پس از شناسائی تحویل مالباختگان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز در خاتمه ضمن اینکه ۲متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، استفاده از تجهیزات بازدارنده را در خودروی شخصی مدنظر قرار داده و از پارک وسایل نقلیه خود در معابر فاقد روشنایی پرهیز نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارقان منزل در شهرستان بناب

فرمانده انتظامی شهرستان بناب از دستگیری ۲ سارق منزل با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رحمان عبدی در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموارن با انجام کارهای فنی و تخصصی، متهمان را شناسایی کرده و با هماهنگی مراجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی تشریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات و بازجویی پلیس، چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشته و به پنج فقره سرقت از منازل اقرار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس را درجهت حفظ و نگهداری اموال و پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک و مهم، مراتب را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070907174
  • خبرنگار :