۳ توطئه بزرگ صهیونیست‌ها پس از ترور سید مقاومت

رژیم صهیونیستی اسم عملیات ترور شهید نصرالله را «نظم جدید» گذاشته است. عنوانی که نشان می‌دهد این رژیم طرح‌های شومِ بزرگتری را در سر دارد که این مساله هوشیاری همگان را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، به نقل از جهان نیوز، در این راستا، صهیونیست‌ها پس از ترور شهید نصرالله، برنامه‌های معناداری را در رابطه با لبنان در دستورکار دارند که خوانش دقیق آن‌ها و برنامه‌ریزی برای خنثی کردن طرح‌های اسرائیل، بایتستی به نحوی جدی در دستوکار محور مقاومت باشد

گروه بین الملل جهان نیوز: مدت زمان زیادی از اقدام تروریستی و جنایتکارانه اخیر رژیم اشغالگر قدس در ترور شهید سید حسن نصرالله، دبیر کل فقید حزب الله لبنان و تنی چند از دیگر فرماندهان جریان مقاومت نمی گذرد. رویدادی که در نتیجه بمباران سنگین ضاحیه بیروت با بمب‌هابی سنگرشکن و همچنین انجام بیش از ۴۰ حمله هوایی در مدت زمانی محدود رخ داد.

 البته که منابع لبنانی از به شهادت رسیدن و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی لبنانی نیز در نتیجه اقدام تروریستی اخیر صهیونیست‌ها خبر داده‌اند. رژیم صهیونیستی اسم عملیات ترور شهید نصرالله را نظم جدید گذاشته است. عنوانی که نشان می‌دهد این رژیم طرح‌های شومِ بزرگتری را در سر دارد که این مساله هوشیاری همگان را می‌طلبد. با این همه، بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی به طور خاص این سوال را مطرح می‌کنند که پس از واقعه ترور شهید نصرالله، صهیونیست‌ها چه دستورکارهایی را به ویژه در رابطه با لبنان در اولویت قرار خواهند داد؟

به نظر می رسد در این زمینه توجه به سه مساله مهم است:

یک: تلقین ناامیدی به جریان مقاومت
رژیم اشغالگر قدس تنها اندکی پس از اجرای عملیات ترورِ شهید نصرالله، به نحم گسترده ای با استفاده از تریبون‌های سیاسی و تبلیغاتی خود، سعی داشته تا روحیه نیروهای مقاومت را تضعیف کند و در عین حال، ژست قدرت بگیرد و از تغییر معادلات در روند تحولات منطقه ای سخن بگوید. در کنار این رویکرد صهیونیست‌ها، شاهد بوده ایم که جریان‌های تبلیغاتی این رژیم و متحدانش نیز با توسل به انواع و اقسام شیوه‌ها سعی داشته و دارند تا دستگاه‌های امنیتی جریان مقاومت را ضعیف معرفی کنند و به نوعی آن‌ها را تحقیر کنند.

این همان موضوعی است که بسیاری از چهره‌های سرشناس و تحلیلگران جریان مقاومت نسبت به آن هشدار می‌دهند و تاکید دارند که اقدام تروریستی اخیر صهیونیست‌ها با یک پیوست رسانه ای و تبلیغاتی نیز همراه است که همگان باید نسبت به آن هوشیار و آگاه باشند. جریان مقاومت سال‌هاست که با رویه‌های تروریستی رژیم اشغالگر قدس رو به رو است و این رژیم از حربه ترور برای نیل به اهداف خود بهره می برد.

در این چهارچوب، جریان مقاومت به خوبی خود را با این موضوع سازگار کرده و تجربه نشان داده که شهادت فرماندهان و چهره‌های موثر محور مقاومت، نه تنها این محور را تضعیف نمی‌کند بلکه برکت خون آن‌ها، قدرت بیشتری را نیز در ادامه راه برای جریان مقاومت به ارمغان آورده است.

دو: تلاش برای تفرقه افکنی در لبنان
رژیم اشغالگر قدس سال‌هاست که با شیوه‌های مختلف سعی دارد در لبنان تفرقه افکنی کند و از این رهگذر، اهداف و منافع خود را به ضرر جریان مقاومت در این کشور دنبال کند. البته که رهبران مقاومت نیز بارها و بارها نسبت به این مساله هشدار داده‌اند و ارتش لبنان نیز پس از واقعه ترور شهید نصرالله هشدار داده که اسرائیل فعالانه به دنبال تفرقه افکنی در خاک لبنان است و همگان باید در این رابطه هوشیار باشند.

از این رو، اسرائیل ایجاد شکاف و اختلاف در لبنان و تلاش برای فاصله‌انداختن میان حزب الله لبنان و کلیت جامعه این کشور را یکی از اولویت‌های مهم و محوری خود پس از ترور شهید نصرالله ارزیابی می‌کند. دستورکاری که هدف نهایی آن وارد اوردن ضربات بیشتر به مقاومت اسلامی لبنان است.

سه: تحمیل محاصره همه جانبه به لبنان
در نهایت باید گفت که تنها اندکی پس از انتشار خبر ترور شهید نصرالله، رژیم اشغالگر قدس به نحوی همه جانبه تلاش برای محاصره دریایی، زمینی و هوایی لبنان داشته است. در این راستا، ناوچه‌های جنگی اسرائیلی برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی در آب‌های محاور با سواحل لبنان مستقر شده‌اند و البته که راه‌های زمینی به لبنان مخصوصا از مبدا سوریه نیز تحت نظارت شدید صهیونیست‌ها قرار دارد و این رژیم تهدید کرده که هیچ هواپیمایی از ایران حق نشستن در فرودگاه بیروت را ندارد.
به بیان ساده تر، اسرائیل سعی دارد تا جریان مقاومت لبنان را در نوعی محاصره همه جانبه قرار دهد و از این رهگذر، میان حزب الله لبنان و کلیت محور مقاومت فاصله بیندازد و زمینه را برای ضربه زدن به مقاومت اسلامی لبنان فراهم کند. دستورکاری که به نظر می رسد محور مقاومت در منطقه هم بایستی برنامه‌های خود را برای مقابله با آن داشته باشد و توطئه‌های دشمن در این رابطه را با راهبرد و طرح‌های مشخص خنثی سازد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403070907169
  • خبرنگار :