مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خبر داد

بهسازی شبکه برق ۳۰۰ روستای خوزستان/ تجهیز عشایر به سیستم‌های خورشیدی قابل حمل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: بیش از ۳ هزار میلیارد ریال در بخش برق‌رسانی روستایی استان سرمایه‌گذاری و شبکه برق ۳۰۰ روستای خوزستان بهسازی شد.

علی خدری در گفت و گو با ایسنا از سرمایه‌گذاری بی‌سابقه ۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریالی در بخش برق‌رسانی روستایی استان طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این رقم نه تنها بالاترین میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سایر شرکت‌های برق استان‌ها است، بلکه در مقایسه با سال قبل نیز با رشد چشمگیر ۱۳۰۰ میلیارد ریالی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه این سرمایه‌گذاری عظیم منجر به بهسازی شبکه برق ۳۰۰ روستا در مناطق مختلف استان شده است، افزود: بهسازی خطوط اصلی برق‌رسانی به روستاها نیز از دیگر اقدامات مهم شرکت بوده است. همچنین با هدف تامین برق پایدار برای عشایر کوچ‌رو، ۱۴۰۰ خانوار عشایری به سیستم‌های خورشیدی قابل حمل مجهز شده‌اند.

این مقام صنعت برق خوزستان با بیان اینکه پروژه‌های برق‌رسانی در حوزه‌های مختلف اجرا شده است، اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۳۶۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۳۵۴ دستگاه ترانسفورماتور، بخشی از اقدامات اجرا شده در نقاط مختلف استان به خصوص در بخش روستایی بوده است.

خدری اضافه کرد: برق‌رسانی به ۱۴ روستای فاقد برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های داخلی ۳۵۰ روستا، اصلاح و بهسازی ۲۲ فیدر خطوط ۳۳ و ۱۱ کیلوولت خارج از شهر، توسعه شبکه برای متقاضیان جدید و فروش انشعاب در ۶۷ روستا، اصلاح شبکه‌های داخل شهر جهت رفع ولتاژ مناطق شهری در کل استان و همچنین احداث فیدر و رینگ بین خطوط جهت گذر از پیک ۱۴۰۳ در سطح استان، از پروژه‌های اجراشده در نقاط مختلف است.

وی، این اقدامات را گامی بزرگ در راستای تحقق عدالت در دسترسی به انرژی برق و بهبود کیفیت زندگی روستاییان دانست و گفت: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تمام توان به دنبال ارتقاء زیرساخت‌های برق‌رسانی در استان و کاهش خاموشی‌ها است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070907134
  • خبرنگار : 50229