معاون‌ استاندار:

۱۹۷ رزمایش، همایش و برنامه آموزشی در ایلام طی هفته پدافند برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: رعایت الزامات پدافند و ارتقا زیرساخت‌های این حوزه برای همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

«محمدسبحان حسنی» امروز دوشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۳، در نشست شورای پدافند غیرعامل استان ایلام با تسلیت ‌شهادت سیدحسن نصرالله به جبهه مقاومت و جهان اسلام به‌عنوان شخصیتی مجاهد، مومن و متعهد و ولایت‌مدار و خستگی‌ناپذیر و سردار نیلفروشان گفت: ان‌شاءالله راه این شهدای عزیز ادامه خواهد یافت و با وجود این‌که نبرد حق علیه و باطل همیشه وجود داشته است، در نهایت حق پیروز و باطل شکست خواهد خورد.

این مسئول افزود: ان‌شاءالله با ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج)، جهان پر از عدل خواهد شد و ظلم پایدار نخواهد بود

معاون استاندار ایلام با تاکید بر رعایت همه الزامات پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی،گفت: در گذشته پروژه نفوذ و تخلیه اطلاعاتی به ویژه تخلیه اطلاعات محرمانه از طریق افراد صورت می‌گرفت اما در حال حاضر شاهد هستیم پروژه نفوذ و دریافت اطلاعات محرمانه از طریق تکنولوژی‌های پیشرفته از جمله تلفن همراه صورت می‌گیرد.

وی به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه اهمیت پدافند غیرعامل بیش از گذشته است و ضرورت دارد به الزامات پدافند بیشتر توجه کرده و در این راستا هوشمندانه عمل کنیم.

حسنی بیان کرد: امروز جنگ، جنگ هوشمندی است، هر مجموعه‌ای هوشمندتر بوده و بیش از سایر مجموعه‌ها زیرساخت‌ها را ارتقا داده باشد در مواجه با تهدیدات و حمله‌های مختلف و جنگ‌های ترکیبی، کمترین صدمه را خواهد دید.

وی یادآورشد: امروزه جنگ از طریق حملات سایبری، نفوذ و هک صورت می‌گیرد و در بعد دوم تهدیدات فیزیکی است که برای کاهش این دو گونه تهدیدات، باید زیرساخت ها را ارتقا دهیم و در کنار ارتقاء زیرساخت‌ها، در فاز دوم باید همواره سناریوی جایگزین داشته باشیم، بنابراین بسیار ضرورت دارد در حوزه پروژه‌های نامرئی و فناوری بیش از گذشته هوشیار بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در بستر اینترنت در حال استفاده هستند، بنابراین باید نظارت و گزارش روزانه در جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و تهدیدات دریافت و بررسی شود.

وی اضافه کرد: جنگ، جنگ تکنولوژی است و امروز شاهد هستیم که بیشتر نفوذها و هک‌ها و در نهایت تخریب زیرساخت‌ها از بستر تکنولوژی‌های پیشرفته صورت می‌گیرد.

حسنی اضافه کرد: در حوزه زیرساخت‌های مخابرات، سوخت و برق اگر آسیب ببینیم باید مشخص کنیم چه جایگزینی داریم و باید چه سناریویی را طراحی کنیم.

معاون استاندار ایلام با اشاره تدوین سند جامع پدافند غیرعامل، گفت: خیلی ملاحظات و هشدارها در الزامات سند جامع پدافند غیرعامل استان دیده شده است که باید مورد توجه و بازبینی مدیران قرار گیرد.

به گفته حسنی، در هفته پدافند ۶ رزمایش تخصصی و ترکیبی برای اولین بار در کشور و  زنگ پدافند غیرعامل در ۱۳۶۰ نقطه استان نواخته می‌شود.

هفته پدافند غیرعامل ۵ تا ۱۱ آبان‌ماه است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403070907120
  • خبرنگار : 71299