مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد

تهیه وتدوین مشوق‌های بافت فرسوده تهران ازاقدامات قرارگاه مسکن شهرداری/شناسایی اراضی مستعد تأمین مسکن

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر اینکه راه اندازی قرارگاه جهادی مسکن به منظور تسهیل فرایند تأمین مسکن در شهر تهران است، گفت: اراضی مستعد تأمین مسکن شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا، سیدمهدی هدایت تهیه و تدوین مشوق‌های بافت فرسوده شهر تهران به منظور تشویق نوسازی بافت و رشد ۵۲ درصدی صدور پروانه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و رشد ۲۷ درصدی صدور پروانه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ را از مهمترین اقدامات قرارگاه مسکن شهرداری تهران اعلام کرد و افزود: شناسایی اراضی مستعد تأمین مسکن و مبادله ۳۸ تفاهم نامه با نهادها و دستگاه‌ها برای احداث واحدهای مسکونی از دیگر اقدامات این قرارگاه بود.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در توضیح بیشتر در مورد اقدامات این سازمان گفت: پیشبرد اخذ مصوبه کمیسیون ماده پنج و پروانه ۳۴۴ پروژه قرارگاه جهادی مسکن به ظرفیت ۲۸۵،۷۱۵ واحد مسکونی، تهیه، پیگیری و تصویب ۶۴ طرح بازآفرینی به مساحت ۹۰۰۰ هکتار برای پیشبرد نوسازی و تحول در شهر و ایجاد ظرفیت تولید برای ۲۱۸،۷۲۲ واحد مسکونی، تهیه طرح مبادله توافقنامه و پیگیری، تصویب و اجرای طرح های بازتوسعه اراضی نظامی به ظرفیت ۳۲،۷۶۰ واحد مسکونی و آزادسازی ۱۷۳ هکتار برای تامین خدمات از دیگر اقدامات شهرداری تهران در قرارگاه مسکن شهر تهران است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان خاطرنشان کرد: تهاتر عوارض شهرداری با قدرالسهم از پروژه برای جلب مشارکت ذینفعان، تدوین برنامه‌ها، لوایح و دستورالعمل‌ها، تسهیل امور و رفع موانع تولید مسکن، اجاره داری و ... از دیگر اقدامات قرارگاه مسکن است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403070907108
  • خبرنگار :