عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل خبرداد

مهیا شدن امکانات جراحی تومورهای استخوانی و بافت نرم در بابل

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از مهیا شدن امکانات جراحی تومورهای استخوانی و بافت نرم در بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل خبر داد و گفت: عمل توده بدخیم کف دست برای بیمار گلستانی در این مرکز انجام شد.

 دکتر دانیال حسین زاده امروز در گفت‌وگویی با خبرنگاران اظهار کرد: بیمار آقای ۴۵ ساله اهل استان گلستان با علائم توده کف دست به  بیمارستان آیت الله روحانی بابل مراجعه شد که پس از بررسی‌های اولیه تشخیص وجود سینوویال سارکوما برای این بیمار داده شد که تحت عمل جراحی با حفظ عروق عصب قرار گرفت.

این متخصص جراحی استخوان و مفاصل دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: این بیمار ۵ سال قبل این توده را داشتند که به دلیل عدم مراجع، توده توسعه پیدا می‌کند و تمام کف دست را اشغال می‌کند که با تشخیص اولیه و بیوپسی که انجام شد به بیمارستان آیت الله روحانی(ره) ارجاع داده شد.

این جراح ادامه داد: این توده‌ها گر چه شایعه نیستند اما وجود آنها حتما نیاز به تشخیص دارد که بیمار حتما باید به پزشک معالج و پزشک متخصص مراجعه کند. اگر چه همه توده‌ها نیاز به جراحی ندارند ولی بعضی از آنها به دلایلی بزرگ می‌شوند و تغییر سایز و رنگ پیدا می‌کنند و تغییر ماهیت می‌دهند که با درد همراه می‌شوند که حتما باید مورد بررسی قرار گیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ابراز خرسندی کرد که در بیمارستان آیت الله روحانی(ع) بابل، امکانات میکروسرجری و میکروسکوپی وجود دارد که امکان جراحی بسیاری از تومورها مهیا شده است و پس از جراحی برای ادامه درمان به بیمارستان شهید رجائی بابلسر که یکی از بیمارستان‌های تابع دانشگاه علوم پزشکی بابل است، ارجاع داده می‌شود.

دکتر حسین زاده با اشاره به اینکه از جمله بیماری‌های درگیرکننده سیستم اسکلتی و اندام‌ها وجود تومور اعم از استخوانی و یا بافت نرم هستند، یادآور شد: اگرچه اغلب تومورها خصوصا در اندام فوقانی سیر خوش خیم دارند ولی انجام اقدامات تشخیصی شامل آزمایش و عکسبرداری و یا نمونه‌برداری برای تومورها فارغ از روند خوش خیم یا بدخیم لازم است.

فلوشیپ جراحی دست و اعصاب محیطی گفت: در مورد تومورهایی که ابتدا خوش‌خیم تشخیص داده شده و طی زمان دچار تغییر سایز و رنگ شده و یا دچار درد می‌شوند حتما نیاز به بررسی مجدد خواهد بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070907096
  • خبرنگار :