به بهانه روز جهانی ناشنوایان؛

انجام ۷۵ عمل کاشت حلزون از ابتدای امسال تاکنون در یزد

مدیر مرکز کاشت حلزون گوش از انجام رایگان عمل کاشت حلزون برای کودکان زیر چهار سال در یزد خبر داد.

«ابوالفضل ملاصادقی» امروز دوشنبه به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، ضمن بیان این که در طول یک سال گذشته تعداد ۷۵ جراحی کاشت حلزون توسط متخصصان این مرکز برای سنین یک تا ۷۰ سال انجام شده است، گفت: عمل کاشت حلزون با توجه به رابطه بین یادگیری گفتار، زبان و شنوایی، هر چه سریعتر انجام شود موفقیت بیشتری به همراه دارد.

وی ضمن بیان این که بر اساس تصمیمات وزارت بهداشت، جراحی کاشت برای کودکان زیر چهار سال رایگان است، گفت: در افراد بالای چهار سال نیز اگر کمیسیون کاشت حلزون تشخیص دهد که این عمل فواید زیادی برای بیمار دارد، هزینه‌های آن رایگان می‌شود.

ملاصادقی اظهار کرد: در مرکز کاشت حلزون یزد و تمامی مراکز وابسته به آن خدماتی همچون غربالگری شنوایی، تشخیص و شناسایی کودکان ناشنوا، تجویز سمعک، گفتار درمانی، تربیت شنوایی، جراحی کاشت و تنظیم دستگاه کاشت انجام می‌شود.

وی ضمن بیان این که افراد بزرگسال دارای گفتار طبیعی که به هر دلیل دچار ناشنوایی غیر قابل درمان با دارو، جراحی و سمعک شوند، می‌توانند جهت کاشت حلزون به این مرکز مراجعه کنند، گفت: تمام بیماران کاشت شده در سایر مراکز کاشت کشور نیز می‌توانند ضمن هماهنگی با مرکزی که در آن عمل کاشت انجام داده اند، سایر مراحل مربوط به کاشت خود را در این مرکز انجام دهند.

ملاصادقی در پایان اظهار کرد: ساعت کاری این مرکز همه روزه از ساعت ۷ الی ۱۴ به جز ایام تعطیل بوده و بیماران می‌توانند به طبقه دوم جنب اتاق عمل بیمارستان شهید دکتر رهنمون (مرکز کاشت حلزون ) مراجعه کنند یا با شماره ۳۳۱۲۲۲۳۲ ۰۳۵ تماس بگیرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، مرکز کاشت حلزون شنوایی استان پس از سال ها پیگیری مستمر به صورت رسمی همزمان با اولین جراحی کاشت حلزون در استان یزد در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور رسمی با حضور مقام‌های استانی و کشوری، جهت خدمت به بیماران ناشنوای استان و استان های جنوب و جنوب شرق کشور در بیمارستان شهید دکتر رهنمون به صورت رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403070907094
  • خبرنگار : 50592