وضعیت مبهم پرافتخارترین تیم لیگ/ لیگ بسکتبال ۱۱ تیمی شد؟

لیگ برتر بسکتبال ایران در حالی از ۱۲ مهر آغاز خواهد شد که حواشی این مسابقات پیش از آغاز رقابت‌ها آینده آن را زیر سوال برده است.

به گزارش ایسنا،‌ رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال ایران در حالی از روز ۱۲ مهر ۱۴۰۳ آغاز می‌شود که حواشی این مسابقات پیش از شروع لیگ سر و صدای بسیاری به راه انداخته است. حواشی که از نبود سالن استاندارد برای تیم‌ها گرفته تا شائبه کناره گیری برخی تیم‌های شرکت کننده از این مسابقات را شامل می‌شود.

پس از حواشی که صحبت‌های رئیس هیات بسکتبال مازندران در مراسم قرعه‌کشی لیگ ایجاد کرد، اکنون خبرهایی مبنی کناره‌گیری تیم پر افتخار ذوب‌آهن از لیگ برتر نیز بار دیگر به گوش می‌رسد که باید دید به چه آینده‌ای ختم خواهد شد.

پس از آنکه نماینده باشگاه کاله به نداشتن سالن در آمل اعتراض کرد و دلیل این اتفاق را هم عدم همکاری اداره کل ورزش و جوانان مازندران مطرح کرد،‌ اکنون قرار بر این است تا تیم کاله بازی‌های خانگی خود را در سالن آزادی تهران برگزار کند که البته خیلی هم رضایت عوامل این تیم را در پی نداشته است.

حواشی لیگ برتر اما به همین جا ختم نمی‌شود؛ تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان (پر افتخارترین تیم لیگ‌برتر بسکتبال) که تصمیم داشت در فصل جدید لیگ نباشد، بعد از رایزنی‌های بسیار در لحظات پایانی به لیگ برتر بازگشت و در قرعه‌کشی هم شرکت کرد اما بار دیگر صحبت درباره کناره‌گیری این باشگاه از لیگ برتر مطرح شده است.

ذوب‌آهن که با معرفی فرزاد کوهیان به عنوان سرمربی حضورش در لیگ را ادامه دار عنوان کرد، اکنون طبق شنیده‌ها به دلیل از دست رفتن زمان مناسب برای آماده‌سازی و جذب بازیکن تصمیم کناره‌گیری خود را بار دیگر در دستور کار قرار داده که در این صورت باید منتظر ۱۱ تیمی شدن لیگ برتر پیش از شروع مسابقات بود.

در صورتی که این اتفاق رخ دهد مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر هم که روز ۲ مهر انجام شد به نوعی زیر سوال می‌رود و نهایتا اهالی بسکتبال همچنان باید شاهد روزهای تیره این رشته در بخش باشگاهی باشند. اتفاقی که در این سال‌ها ضربه‌های سنگینی به بسکتبال ایران زده است.

در پایان نیز ذکر این نکته بسیار مهم است که پیش از مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر در روز ۲ مهر، تعداد تیم‌های قطعی اصلا مشخصا نبود و گاهی تعداد تیم‌ها ۸ و حتی ۱۴ تیم هم عنوان می‌شد ولی نهایتا لیگ برتر با ۱۲ تیم قرعه‌کشی شد. موضوعی که باعث شده بحث کاهش تعداد تیم‌های در اواسط فصل بسیار جدی و پر رنگ شود. موضوعاتی که پیش از آغاز لیگ برتر آینده این مسابقات را تحت شعاع قرار داده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403070907075
  • خبرنگار : 71576