برقراری بیش از ۱۳ هزار مزاحمت تلفنی با اورژانس چهارمحال و بختیاری

رئیس اورژانس و مدیر حوادث علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از ۱۳ هزار و ۶۴۵ مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس استان در شش ماه اخیر خبر داد.

محمود شمسی‌پور درگفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کل حوادث رخ داده تصادفی و غیر تصادفی در استان طی نیمه نخست سال جاری ۱۱ هزار و ۴۳۵ مورد بوده که در مقایسه با سال گذشته تنها دو مورد کاهش یافته است.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از ۱۳ هزار و ۶۴۵ مورد مزاحمت برای اورژانس در شش ماه اخیر خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۶۰ مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس اعلام شده است.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در خصوص مسدومیت با co، افزود: در سال جاری ۷۷ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن صورت گرفته که فوتی نداشته و سال گذشته این عدد ۴۵ نفر بوده است.

وی ادامه داد: امسال ۲۶ مورد غرق‌شدگی به اورژانس اعلام شد که ۷ نفر فوت کردند در حالی‌که سال گذشته این عدد ۲۶ نفر با یک فوتی بوده است.

شمسی‌پور با بیان اینکه ۱۱۶ هزار و ۹۴ نفر در سال جاری با اورژانس گرفته‌اند، بیان کرد: سال گذشته تماس‌های اورژانس چهارمحال و بختیاری ۱۱۶ هزار و ۸۴۷ مورد بوده است.

وی ادامه داد: بالگرد اورژانس در سال جاری برای ۴۵ مورد ماموریت به پرواز درآمد در این درحالیست که سال گذشته برای ۳۶ مورد اورژانس هوایی عملیات انجام داد.

شمسی‌پور با بیان اینکه ۷۷۱۲ نفر از اورژانس چهارمحال و بختیاری در این مدت مشاوره دریافت کردند، تصریح کرد: سال گذشته ۷۲۰۹ نفر به صورت تلفنی مشاوره دریافت کردند.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در خصوص سقوط از ارتفاع، خاطرنشان کرد: امسال ۱۴۶۷ مورد و سال گذشته ۱۴۳۷ مورد سقوط از ارتفاع به اورژانس استان گزارش شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403070907060
  • خبرنگار : 50975