رئیس پلیس راه استان:

بیشتر تصادف‌ها در استان زنجان به راه‌های فرعی و روستایی مربوط است

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه عمدتاً تصادف‌های رخ‌داده در استان مربوط به راه‌های فرعی و روستایی است، گفت: موتورسیکلت‌سواران و رانندگان وانت نیسان قربانیان اصلی این اتفاق هستند.

محمدحسن خلجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اهالی مناطق روستایی احساس خطر نمی‌کنند که موتورسواری نوجوانان و جوانان بدون کلاه ایمنی ممکن است به مرگ آنها منجر شود. کودکان و نوجوانان هم بی‌توجه به قوانین، رانندگی می‌کنند و در این میان، شاهد تصادف‌های بسیار دلخراشی هستیم که خانواده‌ها را برای همیشه داغدار می‌کند.

وی با اشاره به تعداد زیاد موتورسیکلت‌ها در روستاها و استفاده از آن در فصل کار، ادامه داد: این امر موجب شده است عمده تصادف‌ها در استان مربوط به این بخش باشد. مردم باید احساس خطر کنند و بدانند چنین رانندگی‌هایی قطعاً پیامدی به‌جز مرگ برای فرد نخواهد داشت و اینکه پلیس در جاده فرعی حضور ندارد، دلیل بر نبود حادثه و امن بودن جاده نیسست.

خلجی با اشاره به اینکه رانندگان وانت نیسان‌ها در بروز حوادث رانندگی در استان نقش پررنگی دارند، گفت: در این فصل، رانندگان به‌صورت مستمر در جاده‌ها تردد دارند و استراحت کافی نمی‌کنند و در بسیاری از موارد نیز قوانین را زیر پا می‌گذارند که این موضوع باعث بروز حوادث زیادی می‌شود. در این راستا، پلیس در چند روز گذشته طرح تشدید نظارت بر عملکرد رانندگان وانت نیسان را اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه به‌طور متوسط ماهانه ۲۵ فوتی ناشی از حوادث رانندگی در استان ثبت می‌شود، اظهار کرد: در جاده‌های اصلی مشکل چندانی وجود ندارد، ولی در معابر فرعی و راه‌های روستایی وضعیت مناسب نیست و تصادف زیاد است و آمار فوتی‌ها و مصدومان حاکی از بومی بودن بیشتر این افراد است.

رئیس پلیس راه استان زنجان همچنین به اجرای طرح امنیت محله‌محور و حضور کارشناسان در روستاها برای آموزش اهالی اشاره کرد و افزود: پلیس تلاش خود را برای ارتقای آگاهی اهالی انجام می‌دهد، ولی مهم این است که روستایی‌ها خود این خطر را احساس کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070907058
  • خبرنگار : 50160