خدمت‌رسانی به مادران باردار توسط مراکز جامع سلامت تالش

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: از اول خرداد تا ۳۱ شهریور، مراقبت از تعداد ۱۱۱۹ مادر باردار توسط تیم سلامت مادران مراکز جامع سلامت شهرستان انجام شده است.

دکتر سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا بر لزوم خدمات رسانی شبانه روزی بهداشت و درمان به منظور حفظ سلامت مردم عنوان کرد: از اول تیر ماه سال جاری تا ۳۱ شهریور بیش از ۱۰۵ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت زیر مجموعه شبکه بهداشت و درمان، مراجعه و از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش خدمت‌رسانی کیفی به شهروندان را از مهمترین اولویت‌های بهداشت و درمان دانست و افزود: تعداد ۱۳ مرکز خدمات جامع سلامت زیرمجموعه شبکه بهداشت و درمان در سطح شهرستان داریم که این مراکز تعداد ۲۰۲ هزار خدمات درمانی و سلامت را به مراجعان، خدمات سلامت محور ارائه می‌کنند.

وی در ادامه به تشریح خدمات ارائه شده توسط مراکز خدمات جامع سلامت پرداخت و گفت: شهروندان عزیز می‌توانند با مراجعه به این مراکز خدماتی از قبیل ویزیت پزشک عمومی، مامایی، دهان و دندان، پرستاری، بهداشت محیط و حرفه‌ای، آموزش بهداشت، تغذیه، سلامت روان، آزمایشگاه و واکسیناسیون اطفال را دریافت کنند.

دکتر رستمی توجه به حوزه زنان به ویژه مادران باردار را بسیار مهم دانست و گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت از مادران باردار است، که از یک خرداد تا ۳۱ شهریور تعداد ۱۱۱۹ مادر باردار توسط تیم سلامت مادران مراکز مراقبت انجام شده است که از این تعداد ۳۱۰ مادر نیازمند مراقبت‌های ویژه و تعداد ۶۸ مورد مادر باردار نیز جهت خدمات و مراقبت بیشتر به بیمارستان اعزام و ۲۲ مورد نیز بستری شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان توجه به سلامت شهروندان را امری مهم و ارتقای نظام کیفی حوزه بهداشت و درمان را نیازی ضروری عنوان و اظهار کرد: یقینا توجه به سلامت شهروندان از مهمترین وظایف و اهداف حوزه بهداشت و درمان است که ارتقاء کیفی همین امر نیازمند امکانات بیشتر و به روزتر است که امیدواریم بتوانیم با همدلی و همراهی مسئولان شهرستان و استان امکانات بیشتری در عرصه‌های مختلف بهداشتی و درمانی برای شهروندان عزیز فراهم کنیم. 

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070907045
  • خبرنگار : 50974

برچسب‌ها