در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

شهادت سید مقاومت؛ داغی مشترک بین تمام آزادی‌خواهان جهان

یک دانشجو بیان کرد: شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله یک داغ مشترک بین تمام آزادی‌خواهان جهان است.

به مناسبت گرامیداشت شهادت سید حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله و اعلام انزجار از رژیم منحوس صهیونیستی روز گذشته شاهد تجمع و راهپیمایی مردم قم، طلاب و اساتید حوزه علمیه بودیم.

مردم از همه اقشار هم نوا با یکدیگر شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، « جنایت اسرائیل، جنایت آمریکا است»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «سید حسن نصرالله راهت ادامه دارد»، « ای سید مقاومت شهادتت مبارک»، «عزاست عزاست امروز، سید حسن نصرالله پیش خداست امروز» را سر دادند.

قشر نخبگانی و فرهیخته دانشگاهیان نیز با تجمع در سطح دانشگاه‌های استان همدردی خود را با ملت مظلوم لبنان و فلسطین اعلام و اعتراض خود را به این اقدام تروریستی علیه دبیرکل حزب‌الله سید حسن نصرالله نشان دادند.

در ادامه متن گفت‌وگوی ایسنا با تعدادی از دانشجویان در خصوص حملات اخیر رژیم منحوس صهیونیستی به لبنان و ترور شهید سید حسن نصرالله را می‌خوانید:

فاطمه آقازاده نژاد دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خبر شهادت سید حسن نصرالله خیلی تلخ بود و من به شخصه هنوز شهادت سید مقاومت را باور نکردم.

وی ادامه داد: من همیشه در قنوت نمازم و دعاهام بعد از سلامتی رهبر انقلاب برای سلامتی ایشان دعا می‌کردم؛ زمانی که خبر شهادت ایشان را شنیدم حال و هوای صبح روز شهادت حاج قاسم و همچنین شنیدن خبر شهادت پدرم در دانشگاه برایم تداعی شد.

دختر شهید مدافع حرم علی آقازاده نژاد با اشاره به هدیه سید حسن نصرالله به پدرش افزود: دو انگشتر یادگاری ارزشمند از پدرم و سید حسن نصرالله است؛ به یاد دارم وقتی پدرم این هدیه را از سوریه آوردند، روی کاغذ هدیه نام سید مقاومت را نوشتند و آن را در یک جا محفوظ قرار دادند.

محمد مهدی دانشجوی رشته حقوق ادامه داد: شهادت سید حسن نصرالله، مجاهد کبیر جبهه‌ مقاومت غمی بر دل مسلمانان جهان است اما قطعاً کشتار زنان و کودکان و ترور شخصیت‌های بزرگی همچون سید مقاومت بیش از گذشته ماهیت رژیم منفور صهیونیستی را برای همگان آشکار ‌کرد.

وی بیان کرد: این یک باور غلط برای رژیم غاصب است، که با این خون‌ها بخواهد کمر مسلمانان را بشکند شهادت رهبران و مجاهدان بیداری کسانی که در خواب غفلت به سر می‌برند را به دنبال دارد.

این دانشجو تاکید کرد: اقدامات جنایتکارانه و تروریستی رژیم صهیونسیتی علاوه بر دیدگاه اخلاقی مخالف صریح حقوق بشر است حق حیات و ممنوع بودن سلب آن، در اسلام و اسناد بین‌المللی حقوق بشر پذیرفته شده است و سلب حق حیات به صورت خودسرانه از هر انسانی، بدون در نظر گرفتن سمت رسمی فرد بر اساس ماده ۶ میثاق بین المللی مدنی و سیاسی ۱۹۶۶ ممنوعیت دارد.

وی یادآور شد: وظیفه امروز ما دانشجویان این است که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم؛ ملت‌های مسلمان جهان باید با یکدیگر هم پیمان شوند و همانطور که رهبری نیز در سخنان خود تاکید داشتند، همه مسلمانان باید در حد توان خود در کنار مردم لبنان قرار بگیرند.

نیما دانشجوی رشته علوم تربیتی ادامه داد: اسرائیل منحوس با این حرکت بسیار ناجوانمردانه نشان داد که از قدرت و بزرگی جبهه مقاومت و حزب الله لبنان می‌ترسد که دست به چنین حرکت ظالمانه‌ای زد اما صهیونیست‌ها باید بدانند فرماندهان جبهه مقاومت همچنان راه سید حسن نصرالله را ادامه خواهند داد.

وی گفت: ‌ما دانشجویان وظیفه داریم در برابر تبلیغات و دروغ پراکنی‌های رسانه‌های بیگانه بصیرت خود را افزایش دهیم. ما به این وعده الهی ایمان داریم که پیروزی نهایی با جبهه حق است.

همچنین زهرا، دانشجوی رشته شیمی کاربردی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: قطعاً این عملیات‌های دیوانه وار، توسط حزب الله لبنان و تمامی محور مقاومت بی‌پاسخ نمی‌ماند و رژیم صهیونیستی متوجه تبعات سنگین این حادثه برای خود خواهد بود.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی بداند با سیاست قدیمی و ذلت‌بار ترور نمی‌تواند مسیر زوال خود را متوقف سازد و این راه پر رهرو با شهادت رهبران محور مقاومت خالی از مجاهدان راه خدا نمی‌ماند.

در ادامه مژگان دانشجوی رشته‌ ادبیات عرب، بیان کرد: قطعاً راه شهید سیدحسن نصرالله با قدرت ادامه خواهد یافت و جبهه مقاومت، مستحکم‌تر از گذشته به مبارزه خود علیه ظلم و استکبار ادامه خواهد داد.

سید حسن نصرالله الگوی عینی درس مقاومت و عزت و بصیرت و صلابت و معلمی اسطوره‌ای برای همه مجاهدان فی‌سبیل الله بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070907040
  • خبرنگار : 50455