رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خبر داد؛

رتبه اول بندرانزلی در طرح سالم‌سازی سواحل

رئیس جمعیت هلال احمر بندرانزلی با اعلام خبر کسب رتبه اول این شهرستان در طرح سالم‌سازی سواحل، گفت: در ساعات انجام این طرح در مجموع ۱۲ غریق توسط ناجیان و نیروهای هلال‌احمر نجات یافتند که این امر طی ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بود.

کامبیز راحمی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح سالم‌سازی ساحل از هفتم خرداد ماه سال جاری در ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان بندرانزلی آغاز و ۳۱ شهریور ماه به کار خود پایان داد.

وی با بیان اینکه ناجیان غریق از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در سواحل حضور داشتند، افزود: طی ساعات حضور ناجیان هیچ مورد فوتی در اثر غرق شدگی رخ نداد و این مسئله در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بود.

راحمی‌پور تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ متاسفانه شاهد فوت پنج غریق و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۹ غریق فوت شده در شهرستان داشتیم که در سال‌جاری این رقم صفر بود.

وی با اشاره به آمار غریق‌های نجات یافته در طرح سالم‌سازی سال جاری گفت: طی سه ماه تابستان امسال در مجموع ۱۲ مورد غریق نجات یافته توسط جمعیت هلال‌احمر و ناجیان غریق شاهد بودیم و ۸ غریق نیز توسط اورژانس نجات یافتند.

راحمی‌پور تصریح کرد: در مجموع ۱۷۰ ناجی در نوارهای ساحلی بندرانزلی، غازیان همچنین نوار ساحلی روستایی غرب و شرق شهرستان حضور داشتند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: طی این مدت نیز ۴۴ مربی هلال‌احمر برای ارائه آموزش‌های چهره به چهره کمک‌های اولیه در سواحل حضور داشتند و بیش از ۲۷۵ فراگیر این آموزش‌ها را فرا گرفتند.

راحمی‌پور با اشاره به اجرای طرح دوست‌دار کودک توسط بخش جوانان هلال‌احمر، تاکید کرد: این اقدام نیز با هدف سرگرم کردن کودکان به ویژه خردسالان زیر پنج سال با بازی‌های ساحلی بود.

وی یکی از خاطرات خوش طرح سالم‌سازی سواحل سال جاری را تولد نوزاد بر روی قایق تفریحی عنوان و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده مادر و فرزند هر دو در کمال سلامت به شهر خود بازگشتند.

راحمی‌پور با اشاره به ۸۴ مورد مداوای سرپایی ناشی از زخم خوردگی، پارگی، افت فشار و گرمازدگی در سواحل خبر داد و افزود: در مجموع ۱۱۷ عملیات در طرح سالم‌سازی سواحل سال جاری انجام شد.

وی در خصوص تجهیزاتی که در این طرح حضور داشتند، گفت: پنج دستگاه آمبولانس در این طرح در سواحل حاضر بودند که از سازمان امداد و نجات تهران، خراسان، جمعیت هلال احمر بندرانزلی، بنادر و کشتیرانی گیلان همچنین از اورژانس شهرستان بندرانزلی بودند.

راحمی‌پور تصریح کرد: علاوه بر آن سه دستگاه موتور سیکلت، دو دستگاه جت اسکی، یک دستگاه قایق موتوری فرمانی، دو دستگاه خودروی کمک‌دار که از این دو دستگاه، یک دستگاه متعلق به تیم پشتیبان شهرستان فومن بود که روزهای پنجشنبه و جمعه همچنین ایام تعطیل، طرح سواحل بندرانزلی را پشتیبانی می‌کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بندرانزلی تاکید کرد: با توجه به پایان طرح سالم‌سازی سواحل همچنین سرد شدن هوا امیدواریم گردشگران و مسافرین عزیزی که برای تفریح و لذت بردن از زیبایی‌های سواحل به این شهرستان سفر می‌کنند موارد ایمنی را رعایت کنند و شاهد وقوع حوادث تلخ و غرق نباشیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070907035
  • خبرنگار : 50283