رئیس اتحادیه قصابان خبر داد

کاهش کشتار دام سنگین در بجنورد

رئیس اتحادیه قصابان بجنورد از کاهش کشتار دام سنگین در این شهر خبر داد.

حسین قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در گذشته روزانه حدود ۲۵ راس دام سنگین برای مصرف شهروندان کشتار می‌شد که اکنون این تعداد به حدود ۱۰ راس رسیده است. علت اصلی این امر، کاهش مصرف گوشت است که به علت گرانی قیمت آن اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: با این وجود، قیمت گوشت گوساله در بازار تغییر نکرده است، اما با ریزش قیمت گوشت قرمز گوسفندی مواجهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت لاشه گوساله نر ۳۹۰ هزار تومان، مخلوط ۵۲۰ هزار تومان و مجلسی ۵۴۰ هزار تومان است و قیمت گوشت قرمز گوسفندی نیز در بازار ۵۹۴ هزار تومان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از انباشتگی دام‌های سنگین در این استان خبر داد.

شکاری اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز بالاست و از سوی دیگر، میزان مصرف گوشت قرمز نیز به‌دلیل قیمت بالای آن در استان کاهش یافته و این امر موجب شده است تا دام سنگین کمتری برای کشتار خریده شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۰ راس دام سنگین در این استان کشتار می‌شود، گفت: دامدار نیز اعتماد کافی ندارد تا در ازای ارسال دام به خارج استان برای فروش و کشتار، پول خود را به‌موقع دریافت کند، در نتیجه در استان با انباشتگی دام سنگین مواجهیم.

شکاری ادامه داد: به‌دنبال آن هستیم تا شرکت پشتیبانی را وارد عرصه کنیم تا خرید را انجام دهد.

وی از نیاز دامداران این استان به سرمایه در گردش خبر داد و بیان کرد: نیاز دامداران به سرمایه در گردش برای پرواربندی دام‌هاست تا آن‌ها را پروار و روانه بازار کنند.

وی گفت: امسال برای این امر تسهیلاتی ارائه نشده است و ما هم نتوانسته‌ایم به آن‌ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست امسال ۹۸۰۰ تن گوشت قرمز تولید شده و پیش‌بینی این سازمان برای تولید گوشت تا پایان امسال ۲۱ هزار تن بوده است.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: میزان تولید گوشت قرمز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا حدودی کاهش یافته که علت اصلی آن کاهش حدود ۱۰ درصد دام زنده در استان بوده است.

به گفته وی، این استان ۵۱ هزار راس دام سنگین و یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070907029
  • خبرنگار : 50046