معاون آموزش و پرورش کرمانشاه:

بوفه مدارس به پایگاه‌های تغذیه سالم تبدیل می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای تبدیل بوفه‌های مدارس استان به پایگاه‌های تغذیه سالم خبر داد.

علی امرایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به صدور مجوز برای حدود ۱۵۰ بوفه مدرسه در استان و تبدیل این بوفه‌ها به پایگاه تغذیه سالم در سال تحصیلی گذشته، گفت: دستورالعمل تبدیل بوفه مدارس به پایگاه‌های تغذیه سالم را به مدارس استان ارسال کرده‌ایم و بنا داریم بوفه‌های مدارس را به پایگاه‌های تغذیه سالم تبدیل کنیم.

امرایی با بیان اینکه فعالیت پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس زیر نظر کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان و کارشناسان بهداشت نواحی و مناطق آموزش و پرورش قرار دارد، از مدیران مدارس خواست پیگیر تبدیل بوفه مدرسه خود به پایگاه‌های تغذیه سالم باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه با بوفه‌های مدارسی که اقلام غیرمجاز عرضه کنند برخورد خواهد شد، تاکید کرد: اگر جایی ببینیم که بوفه مدارس سلامت دانش‌آموزان را به مخاطره می‌اندازد، با آنها برخورد می‌کنیم و این برخورد را تا تعطیلی بوفه‌های متخلف ادامه خواهیم داد. در مرحله اول با تذکر دادن سعی می‌کنیم بوفه‌های مدارس را به سمت عرضه محصولات سالم سوق دهیم، اما اگر تخلفات بوفه مدرسه‌ای ادامه‌دار باشد، نسبت به تعطیلی آن اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف در بوفه مدارس و عرضه اقلام غیربهداشتی می‌توانند تخلفات را برای رسیدگی با شماره تماس ۳۸۲۲۷۶۷۰ اطلاع دهند تا برخورد لازم صورت گیرد.

امرایی در ادامه اشاره‌ای هم به لیست اقلام غیرمجاز برای عرضه در بوفه مدارس داشت و گفت: عرضه فرآورده‌های غلات حجیم شده مانند انواع پفک، چیپس، چی پلت، پاپ کورن‌های طعم دار و پنیری، انواع نوشابه‌های گازدار، یخمک‌ها، آلوچه‌، لواشک و تنقلات غیربهداشتی بدون بسته‌بندی و فاقد مجوز وزارت بهداشت و... در بوفه‌ها ممنوع است. 

 وی ادامه داد: همچنین عرضه انواع آب نبات، کاکائو، آدامس و شکلات‌هایی که به سطح دندان می‌چسبند و نیز عرضه انواع آبمیوه‌های صنعتی در بوفه مدارس ممنوع است.

امرایی یادآور شد: لیست خوراکی‌های مجاز و غیرمجاز به مدارس ارسال خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای فرهنگ‌سازی در زمینه تغذیه دانش‌آموزان در مدارس، گفت: بهترین میان وعده‌ها برای دانش‌آموزان لقمه‌های خانگی همچون نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ و... است.

 امرایی با تاکید بر اینکه توصیه می‌شود دانش‌آموزان حتما صبحانه خورده به مدرسه بروند، اظهار کرد: توصیه می شود خانواده‌ها به جای اینکه برای خرید از بوفه مدرسه به دانش‌آموزان پول بدهند، میان‌وعده‌های سالم را در کیف آنها قرار دهند.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070907014
  • خبرنگار : 50180