آستین: ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن در منطقه می‌ماند

همزمان با تشدید ناآرامی‌ها در غرب آسیا و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی، وزیر دفاع آمریکا ضمن دستور مبنی بر اعزام بیشتر نیروها به منطقه و استقرار آنها در حالت آماده‌باش، اعلام کرد ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن و ناوشکن‌های همراهش در منطقه باقی می‌مانند.

به گزارش ایسنا، این دستور «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پس از آن عنوان شده است که رژیم صهیونیستی در حمله‌ای جنایتکارانه به ضاحیه جنوبی بیروت، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را به شهادت رساند.

بنا بر گزارش نشریه پالتیکو، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: «ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن در منطقه خواهد ماند و گروه آماده‌سازی آبی‌-خاکی ناو یواس‌اس نیز به فعالیت خود در منطقه شرق مدیترانه ادامه خواهد داد.»

آستین هم‌چنین ضمن دستور به اعزام نیروهای بیشتر ایالات متحده به منطقه و استقرار در حالت‌ آماده‌باش، گفت: «این نیروها با حالت آماده‌باش، آمادگی ما را برای پاسخگویی به موارد احتمالی بالا می‌برند.»

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون هم پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر دفاع این کشور به تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی دستور آماده‌باش داده تا برای مواجهه با تحولات مختلف در منطقه غرب آسیا آمادگی کافی داشته باشند.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان از دوم مهر ادامه دارد و علاوه بر تخریب مناطق مسکونی، منجر به شهادت و زخمی شدن نیروهای حزب‌الله و شهروندان لبنانی شده است. این جنایات موجی از محکومیت‌های بین‌المللی را به همراه داشت. از جمله چهره‌هایی که به شهادت رسیدند می‌توان به «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد که حزب‌الله روز شنبه در بیانیه‌ای شهادت او را تایید کرد.

به گفته وزارت بهداشت لبنان، بیش از ۱۰۰ نفر هم در حملات روز یکشنبه رژیم صهیونیستی در سراسر لبنان به شهادت رسیدند. این سازمان اعلام کرد بیش از ۱۰۰۰ لبنانی در دو هفته گذشته به شهادت رسیده و ۶۰۰۰ تن زخمی شده‌اند و همچنین یک میلیون نفر - یک پنجم جمعیت - خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

با ترور شهید نصرالله، ایالات متحده به بهانه احتمال انتقام‌گیری جنبش‌های مقاومت منطقه و هدف قرار دادن مواضع آمریکا یا رژیم صهیونیستی در غرب آسیا، تلاش دارد حضورش را بیش از پیش افزایش دهد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070906933
  • خبرنگار : 71660