پوتین: تحولات دونباس پس از ۲۰۱۴ ضرورت عملیات علیه اوکراین را مشخص کرد

رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) گفت، تحولات در دونباس پس از ۲۰۱۴ به طور کامل «ضرورت و درستی» حمله روسیه به اوکراین را تایید می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی ویدیویی خود به مناسبت سالروز الحاق مناطق جدید به روسیه گفت: «نه تنها دونباس، بلکه شبه جزیره کریمه و سایر مناطق هدف بودند و به روسیه ملحق شده‌اند.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: «این تحولات به طور کامل ضرورت و درستی حمله به اوکراین و ماهیت آزادسازی واقعی این نواحی را تایید می‌کند.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین قول داد که مسکو در سومین سال جنگ با کی‌یف به تمامی اهدافش که درباره اوکراین دارد، می‌رسد و افزود: «حقیقت با ماست. تمامی اهداف ما به دست می‌آیند.»

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «غرب به طور سیستماتیک نفرت و ناسیونالیسم افراطی را در اوکراین القا کرده و دشمنی را با هر چیزی که روسی است، تحریک کرده است.»

پوتین افزود، ساکنان دونباس و نووروسیا با کودتای مسلحانه در کی‌یف مخالفند و دیکتاتوری نئونازی را که خواهان جدایی همیشگی آنها از روسیه است، رد می‌کنند.

وی در پیام ویدیویی خود ادامه داد: «ما از شرایط غیر قابل تحمل گلوله‌باران مداوم، محاصره ۸ ساله ساکنان دونباس، سرکوبی که ساکنان نووروسیا متحمل شدند، آگاه بودیم. آنها با کودتای مسلحانه در کی‌یف مخالفت کردند؛ علیه دیکتاتوری نئونازی که می‌خواست آنها را برای همیشه از سرزمین تاریخی خود یعنی از روسیه جدا کند، جنگیدند.»

پوتین همچنین گفت که روسیه به نیروهای خود در نبرد در اوکراین افتخار می‌کند و ادامه داد: «آنها اکنون در دونباس و نووروسیا مبارزه می‌کنند، ‌از مرزهای کورسک، بلگورود، بریانسک و روسیه زیبا و بزرگ دفاع می‌کنند. ما به قهرمانان خود می‌بالیم و هرکاری باشد برای حمایت از آنها انجام می‌دهیم.»

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070906909
  • خبرنگار : 71129