سرنشینان «کرو-۹» به ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد شدند

«نیک هیگ» و «الکساندر گوربونوف» سرنشینان ماموریت «کرو-۹» به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند و مورد استقبال فضانوردان حاضر در آنجا قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، ماموریت «کرو-۹»(Crew-9) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) با دو سرنشین خود در روز ۲۹ سپتامبر پس از یک روز سفر مداری به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

به نقل از اسپیس، کپسول «دراگون»(Dragon) ماموریت کرو-۹ در ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

در ویدئوی زیر می‌توانید روند اتصال کپسول دراگون را ببینید.

برنامه این بود که دریچه‌های بین دو فضاپیما حدود ساعت ۷:۱۵ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی باز شوند و فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی حدود ۲۵ دقیقه بعد خوشامدگویی را آغاز کنند.

کپسول دراگون

ماموریت کرو-۹ بعد از ظهر شنبه ۲۸ سپتامبر از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد و «نیک هیگ»(Nick Hague) فضانورد ناسا و «الکساندر گوربونوف»(Aleksandr Gorbunov) فضانورد روسیه را به مدار فرستاد.

بیشتر بخوانید:

ماموریت «کرو-۹» راهی فضا شد

هیگ و گوربونوف پس از بازکردن دریچه بین ایستگاه فضایی بین‌المللی، در ساعت ۷:۰۴ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

سرنشینان کرو-۹ هنگام ورورد به ایستگاه فضایی، مورد استقبال «متیو دومینیک»(Matthew Dominick)، «مایکل بارات»(Michael Barratt)، «ژانت اپس»(Jeanette Epps)، «دان پتیت»(Don Petitt)، «بوچ ویلمور»(Butch Wilmore) و «سونی ویلیامز»(Suni Williams) فضانوردان ناسا و همچنین «الکساندر گربنکین»(Alexander Grebenkin)، «الکسی اوچینین»(Alexey Ovchinin) و «ایوان واگنر»(Ivan Vagner) فضانوردان آژانس فضایی روسیه قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403070906886
  • خبرنگار : 71604