سی‌ان‌ان: تغییر موازنه قدرت در منطقه دست‌نیافتنی است

رسانه آمریکایی با اشاره به شهادت «سید حسن نصرالله» و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گزارش داد نخست‌وزیر این رژیم تصور می‌کند حزب‌الله لبنان دچار «زخم عمیقی» شده اما در نهایت چنین افرادی مانند نتانیاهو احساس پشیمانی خواهند کرد زیرا پیروزی کامل برای آنها دست‌نیافتنی است.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای تایید کرد که «سید حسن نصرالله»، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است؛ جنایتی که موجب رعب و وحشت برخی مقامات صهیونیستی شده زیرا از پاسخ حزب‌الله و قدرت تسلیحاتی آن واهمه دارند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی می‌نویسد: «نخست‌وزیر اسرائیل فرصتی را برای ساختاربندی مجدد بنیادی قدرت در خاورمیانه می‌بیند و احساس می‌کند که حزب‌الله دچار زخم عمیقی شده است. اما با این حال پیروزی کامل دست‌نیافتنی است و آنهایی که چنین آرزویی می‌کنند در نهایت از کارشان احساس پشیمانی خواهند کرد.»

این رسانه آمریکایی تاکید می‌کند: «تاریخ معاصر صرفا درس‌های تلخی را برای رهبران اسرائیلی به همراه داشته است؛ برای آنهایی که با جاه‌طلبی‌های خود به دنبال تغییرات ساختاری و بنیادی در لبنان و به‌طور کلی خاورمیانه هستند.»

سی‌ان‌ان با ارائه شواهد و وقایع تاریخی برای این استدلالش به مساله فراتر از لبنان و رژیم صهیونیستی اشاره و گزارش می‌کند: «تهاجم سال ۲۰۰۳ به عراق به رهبری ایالات متحده آمریکا درسی از تکبر و اعتماد به‌نفس کاذب ارائه می‌دهد. با فروپاشی ارتش عراق و حرکت نیروهای آمریکایی به سمت بغداد، دولت جورج دبلیو بوش این خیال را در سر داشت که سقوط صدام حسین منجر به سرنگونی دولت تهران و دمشق نیز می‌شود و به اصطلاح دموکراسی‌های لیبرال در منطقه شکوفا خواهند شد.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه گفت: «کشتن حسن نصرالله گامی به سمت تغییر موازنه قدرت در منطقه برای سال‌های آتی است.»

سی‌ان‌ان در پایان با اشاره به چنین ادعاهایی برای تغییر موازنه قدرت در غرب آسیا تاکید کرد: «مراقب کسانی باشید که نوید یک طلوع جدید، تولد خاورمیانه جدید و و تغییر موازنه قدرت در منطقه را می‌دهند. لبنان الگوی کوچکی از جهانی است که غلط بودن چنین نظریاتی را نشان می‌دهد. اینجا سرزمین پیامدهای ناخواسته‌ است.»

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070906848
  • خبرنگار : 71660