بازرس کل استان فارس اعلام کرد:

پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جوانی جمعیت در فارس با ورود بازرسی

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس از پرداخت مبلغ ۱.۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ورود بازرسی خبر داد.

کاظم اکرمی امروز، ۹ مهرماه در نشست بازرسی فارس، اقدامات این سازمان در حوزه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد و این قانون را یکی از قوانین مهم در کشور برشمرد.

وی با اشاره به اینکه این قانون در راستای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده و سیاست‌های برنامه ششم توسعه و قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و نقشه مهندسی فرهنگی کشور از سوی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ تصویب شده، بیان کرد: بر اساس این قانون تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان بازرسی کل کشور تعیین شده است.

بازرس کل استان فارس به اهمیت و حساسیت این قانون اشاره کرد و گفت: بر این اساس تمام ابزارهای نظارتی بازرسی برای اجرای بهتر آن به کار گرفته شده تا در صورت انحراف دستگاه‌ها از قانون مذکور، بتوان از بعد نظارتی ورود جدی و موثرتری داشت.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی نسبت به نظارت بر اجرای تمام قوانین مربوط به تعالی نهاد خانواده، تسهیل امر ازدواج، اهتمام جدی دارد، بیان کرد: در این راستا بازرسی استان فارس نسبت به بررسی نحوه عملکرد بانک‌های استان اقدام کرد.

اکرمی افزود: با انجام بازرسی موردی در خصوص بررسی علت تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج در برخی بانک های استان فارس و در راستای پیگیری قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ضمن بررسی علت تاخیر در پرداخت تسیهلات مذکور، پیشنهادات لازم نیز ارائه شد.

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس افزود: در نهایت در راستای اجرای پیشنهادات بازرسی کل استان فارس بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۰ پرونده به نتیجه رسید و مبلغ  یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به مشمولان تسهیلات پرداخت شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بررسی موضوع مذکور کماکان در دستور کار بازرسی استان فارس است، متقاضیان تسهیلات یاد شده می‌توانند گزارشات و شکایات خود را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی ۱۳۶ به این سازمان اعلام کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070906834
  • خبرنگار : 50649