امارات، ارتش سودان را به حمله به اقامتگاه سفیر خود متهم کرد

امارات متحده عربی ارتش سودان را به دست داشتن در حمله به اقامتگاه سفیر این کشور در خارطوم متهم کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امورخارجه امارات متحده عربی با انتشار بیانیه‌ای اتهاماتی را علیه ارتش سودان مبنی بر اینکه در حمله هوایی به اقامتگاه رئیس هیئت دیپلماتیک امارات در خارطوم دست داشته است، مطرح کرد.

این اتهام در پرتو درگیری بین ۲ کشور بر سر حمایت ابوظبی از گروه موسوم به نیروهای واکنش سریع (RSF) مطرح شده است؛ اتهامی که امارات رد می‌کند.

در این بیانیه آمده است: امارات متحده عربی حمله فجیعی را که توسط یک هواپیمای ارتش سودان به محل اقامت سفیر امارات در خارطوم انجام شد و خسارات زیادی را به ساختمان وارد کرد، به شدت محکوم می‌کند. امارات از ارتش می‌خواهد تا مسئولیت کامل این اقدام بزدلانه را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد در رابطه با این حمله نیروهای مسلح سودان که نقض آشکار اصل اساسی تضمین حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک است، یادداشت اعتراضی را به اتحادیه کشورهای عربی، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل ارسال خواهد کرد.

مقامات سودانی بارها امارات متحده عربی را به حمایت مالی و تامین تسلیحات نیروهای مخالف آنها و عملیات نظامی که تقریبا دو سال و نیم است در این کشور علیه آنها ادامه دارد، متهم کرده‌اند.

به دلیل اقدامات نظامی در پایتخت سودان و حومه آن، کشورهای خارجی مجبور شده‌اند نمایندگی‌های دیپلماتیک خود را به بندر سودان در شرق این کشور که تحت کنترل مقامات رسمی است، منتقل کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070906815
  • خبرنگار : 71443