مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

انجام ۱۲ هزار بازرسی از کارگاه و واحدهای کارگری در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در طول سال ۱۲ هزار بازرسی از ساختمان‌ها، کارخانجات و کارگاه و واحدهای کارگری در سطح استان انجام می‌شود.

 فرزاد پیشکاری امروز دوشنبه (۹ مهر) در مراسم آغاز به کار مانور پایش و بازرسی وضعیت ایمنی در کارگاه‌های پر خطر که به مناسبت گرامیداشت روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی در یکی از مجتمع‌های مسکونی در حال ساخت در سنندج برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، به حادثه معدن طبس اشاره و اظهار کرد: توجه‌نکردن به مسائل ایمنی و حفاظت فردی موجب بروز حوادث تلخ از این‌ دست می‌شود.

وی تصریح کرد: صیانت از کارگران و نظارت بر ایمنی، بهداشت‌کار و حفاظت فردی از مهم‌ترین وظایف وزارت کار است و در بازرسی از واحدهای کارگری، کارخانجات، معادن و ساختمان‌ها و کارگاه‌های پر خطر با متخلفین مماشات نخواهیم کرد.

وی از برخورد با کارفرمایان متخلف با معرفی آنان به مراجع قضایی خبر داد و گفت: تبیین فرهنگ ایمنی و حفاظت فردی در جامعه مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

پیشکاری با اشاره به اهمیت ایمنی در تمامی محیط‌های کارگری و به ویژه ساختمان‌ها و کارگاه‌های پر خطر، کارگران را از سرمایه‌های ارزشمند استان و کشور اضافه کرد: مطابق بررسی‌های آماری در سنوات گذشته، بیشترین تعداد حوادث شغلی در کارگاه‌های ساختمانی اتفاق افتاده و کارگرانی که موارد ایمنی را رعایت نکرده‌اند متأسفانه دچار حادثه شده یا جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل کار کردستان با اشاره به اینکه در طول سال نزدیک به ۱۲ هزار بازرسی از ساختمان‌ها، کارخانجات و کارگاه و واحدهای کارگری توسط بازرسان کار استان انجام می‌شود، گفت: صیانت از قانون کار، سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه شریف کارگران از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل کار کردستان به آموزش کارگران و استادکاران بخش ساختمان و کارگران واحدهای کارگری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی می‌تواند در کاهش حوادث ناشی از کار تاثیرگذار باشد، از کارفرمایان خواست اصول ایمنی را در اولویت کاری خود قرار داده و زمینه حضور کارگران را در دوره‌های آموزشی ایمنی و حفاظت فردی فراهم کنند.

پیشکاری با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی و حفاظت فردی کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، از ادارات و سازمان‌های دولتی، مراجع قضایی، دستگاه‌های نظارتی و بخش‌های خصوصی خواست ادارات کار استان را در بازرسی از واحدهای متخلف و نظارت بر اجرای قانون کار و رعایت مورد ایمنی و حفاظت فردی یاری نموده تا شاهد حوادث ناگوار در استان نباشیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403070906771
  • خبرنگار :