نماینده مردم‌ زنجان در مجلس خبرگان:

شهید کردن سیدحسن نصرالله یک اشتباه بسیار بزرگ و استراتژیک بود

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: به شهادت رساندن شهید سیدحسن نصرالله یک اشتباه بسیار بزرگ و استراتژیک بود که رژیم صهیونیستی مرتکب شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد جعفری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درخصوص صفات بارز شهید سیدحسن نصرالله، گفت: در مورد ویژگی‌های سید مقاومت موارد بسیاری را می‌توان بیان کرد که یکی از ویژگی‌های بسیار خاص وی، اخلاق خوش بود. اخلاقی که باعث شد در دوره رهبری وی بر حزب‌الله، بسیاری شیفته این سید بزرگوار شوند.

وی افزود: می‌بینیم که افراد زیادی با طیف‌های مختلف در کشور لبنان عاشق و دلداده و تابع ایشان بودند که در ظاهر شاید سنخیتی با اعتقادات و منش سید مقاومت نداشتند و این نشان می‌دهد که چه میزان چتر پدری و تعامل و ارتباط سیدحسن نصرالله با دیگران خوب بوده که همه را فرا می‌گرفت. این اخلاق و منش سید حسن نگاه و پایش دقیقی را می‌خواهد.

او ادامه داد: گذشته از آن، مهم‌ترین شاخصه‌ای که همه ما سیدحسن نصرالله را بدان می‌شناسیم شاخصه مقاومت و پایداری است. وی مردی بسیار مستحکم بود یعنی در مبارزه با دشمن صهیونیستی کوچکترین سستی نداشت و همین رشادت‌های وی طی ۳۰ سال رهبری حزب‌الله باعث موفقیت‌های بسیار بزرگی شد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دور راندن صهیونیست‌ها از بلندی‌های جولان و عقب راندن آنان تحقیر بسیار بزرگی بود برای رژیم منحوس اسرائیل؛ رژیمی که در جنگ با اعراب در کشورهای مختلف توانسته بود پیروز شود توسط یک گروه مقاومت شکست خورده و مجبور به عقب‌نشینی از بلندی‌های جولان می‌شود.

جعفری عنوان کرد: طبق فرموده قرآن‌کریم سست‌ترین بنیان‌ها، خانه عنکبوت است و تشبیه تاریخی سیدحسن نصرالله در رابطه با دژخیمان صهیونیست این بود که بنیان اسرائیل مثل بنیان عنکبوت است و بسیاری فکر می‌کردند آنها قوی‌ترین ارتش جهان هستند و اطلاعات آن‌چنانی دارند، اما سید اینگونه گفت. خوب این نگاه، یعنی یک نگاه محکم و قوی که سید داشت و ما در جامعه امروز به آن نیاز داریم مخصوصا مسئولان ما که مرعوب استحکامات ظاهری دشمن نشوند و پیام قرآنی را درک کنند که استحکامات و پیشرفت‌های ظاهری نمی‌تواند مبنای شوکت و قدرت باشد. آنچه توان می‌دهد ایمان به خداوند لایزال است. سید حسن به این رسیده بود که موضوع و بارزه مهمی است.

وی با اشاره به اینکه تبعیت از ولایت و خود را با تمام وجود سرباز مقام معظم رهبری دانستن و در فرمانبرداری از ایشان بسیار مقید بودن از دیگر ویژگی‌های بارز سیدحسن نصرالله بود، یادآور شد: در مجموع می‌توان گفت که وی یک فرد جامع‌الاطرافی بود که ویژگی‌های منحصر به فردی داشت که در جامعه لبنان توانست شبکه‌سازی قوی داشته باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری، شبکه سازی که وی کرده است، چیزی نیست که با شهادتش تضعیف شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: بعد از شهادت ایشان، آن سازمان‌دهی‌هایی که چه در داخل و چه در خارج از لبنان برای گروه‌های مقاومت انجام داد قطعا بر قوت و قدرت بیشتری پیدا خواهد کرد. دشمن یک اشتباه بزرگ و استراتژیک کرد و امیدواریم هر چه زودتر نتیجه این اشتباه رو ببیند و از صفحه روزگار محو شود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: به شهادت رساندن شهید نصرالله یک اشتباه بسیار بزرگ و استراتژیک بود که رژیم صهیونیستی مرتکب شد؛ آنها خیال می‌کردند این عظمت و مقاومت حزب‌الله قائم به شخص است و با رفتن سید حسن آنها تضعیف می‌شوند و روحیه و تشکیلات شان از هم می‌پاشد و این اشتباه بزرگی است.

او خاطرنشان کرد: ما شاهد هستیم که در جاهای دیگر هم با شهادت افراد، فردهایی با انگیزهای بیشتر و هوش و توان بیشتر مدیریت مقاومت را برعهده گرفتند. اینها شهید هنیه را به شهادت رساندند اما مجاهدی مثل یحیی سنوار بر روی کار آمد که بسیار مقاوم‌تر، باانگیزه تر و باهوش‌تر است و این نشان می‌دهد همان وعده‌ای که در دین‌مان برای ما داده شده که خون شهید باعث سرزنده‌تر شدن افراد و حرکت‌های جهادی و مقاومت می‌شود قطعا هم در حرکت حزب‌الله این انگیزه را افزایش خواهد داد.

جعفری تصریح کرد: همانطور که می‌بینیم بعد از شهادت ایشان حملات حزب‌الله علیه رژیم ادامه دارد و قطعا در ساعات و روزهای آینده عظمت و مقاومت حزب‌الله آشکارتر خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070906760
  • خبرنگار : 50161