معاون امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان خبرداد

فعالیت ۱۰۷ سازمان مردم‌نهاد جوانان در ایلام/رتبه اول کشوری سمن‌های جوانان استان در سال ۱۴۰۲

معاون امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان ایلام از از فعالیت ۱۰۷ سازمان مردم‌نهاد جوانان در استان خبر داد و گفت: بیشترین تعداد سمن‌های جوانان در مرکز استان فعالیت می‌کنند.

«محمدرضا تردست» با حضور در ایسنا، با بیان اینکه معاونت امور جوانان در دو حوزه عملیات و حوزه فرابخشی نقش‌آفرینی می‌کند، اظهار کرد: در حوزه عملیات این معاونت یکی از مراجع صدور مجوز برای سمن‌های جوانان است و افراد دغدغه‌مند ۱۸ تا ۳۵ ساله که می‌خواهند در قالب سازمان‌های مردم نهاد کمک‌کار دولت باشند، می‌توانند در قالب‌ شبکه‌های تخصصی مانند محیط زیست، حاشیه نشینی، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، علمی، پژوهشی، ازدواج و خانواده و خلاقیت و نوآوری مجوز فعالیت سمن‌ دریافت کنند.

وی از فعالیت ۱۰۷ سازمان مردم‌نهاد جوانان در استان خبر داد و گفت: در همه شهرستان‌های استان شاهد فعالیت این سمن‌ها هستیم و بیشترین تعداد در مرکز استان فعالیت می‌کنند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان ایلام از کسب رتبه اول در موضوع مشارکت اجتماعی در افزایش کمی به نسبت جمعیت جوان و کیفی سمن‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه از نظر کیفی شاهد فعالیت‌های خلاقانه‌ای هستیم که این رتبه را برای استان به ارمغان آورده است.

تردست تصریح کرد: بخشی از فعالیت این معاونت طرح‌های ملی و فراگیر جوانان است که وظیفه داریم از طرح‌های حوزه اشتغال برای توانمندی جوانان در راستای اشتغال‌پذیری و راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک حمایت کنیم که سمن‌ها آن را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه که در این راستا در حمایت از طرح‌های الگویی انگیزشی حوزه اشتغال بیش از ۴۷ طرح حوزه اشتغال اجرا شده و در این عرصه شاهد تولید محتوای فرهنگی، آموزشی، و رسانه‌ای در زمینه ارتقاء فرهنگ کار و اشتغال در قالب‌های فیلم کوتاه، پادکست، اینوگرافیک بوده‌ایم و این معاونت آمادگی دارد تا این تولیدات را برای بازنشر در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان ایلام از برگزاری جشنواره جوان برتر ایران زمین در استان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه در ۱۰ عنوان جوانان برتر استان شناسایی شدند که در هر عنوان سه نفر برگزیده و نفرات اول به مرحله ملی راه یافتند.

تردست گفت: جوانان برتر هر زمینه با عنوان پرچمدارمعرفی می‌شوند و این برنامه باهدف هویت بخشی به جوانان، شناسایی، تکریم و معرفی جوانان است که بازتاب رسانه‌ای خوبی دارد و رسانه‌ها می‌توانند با معرفی این عزیزان در مسیر الگوسازی برای جوانان نقش خود را ایفا کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403070906759
  • خبرنگار : 50126