عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد:

پیشگیری از ۸۰ درصد مرگ‌های ناشی از بیماری قلبی با رعایت شیوه زندگی سالم

فلوشیپ قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با کنترل عوامل خطر و رعایت الگوی تغذیه سالم، حداقل ۸۰ درصد از مرگ های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی قابل پیشگیری هستند.

دکتر هادی حیدری مکرر در گفت وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت روز جهانی قلب با اشاره به این موضوع که بیماری های قلبی عروقی شایع ترین علت مرگ و میر در دنیا هستند، افزود: فشارخون بالا، دیابت، تغذیه نامناسب، کم تحرکی، مصرف دخانیات، استرس و چربی خون از عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی است که می توان با اصلاح شیوه زندگی حداقل ۸۰ درصد مرگ های ناشی از این بیماری را پیشگیری کرد.

وی با اشاره به این نکته که ضربان قلب مهم است و باید برای حفظ و سلامتی آن بکوشیم، در ادامه توصیه کرد: از قلب خود با مصرف رژیم غذایی سالم مراقبت کنید، به دخانیات نه بگویید و به میزان کافی فعالیت کنید.

حیدری مکرر، فشار خون بالا و دیابت را از عوامل خطر اصلی بیماری های قلبی و عروقی عنوان کرد و افزود: انجام فعالیت بدنی منظم بهترین کاری است که می توان برای بهبود سلامت قلب انجام داد.

وی بیماری های قلبی عروقی را بزرگترین قاتل دنیا برشمرد و افزود: در حال حاضر بیماری های قلبی عروقی سالانه جان ۲۰ میلیون نفر را می گیرد که شامل ۳۱ درصد کل مرگ‌های جهان است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070906735
  • خبرنگار :