قوه قضاییه:

۲ سارق مسلح در خمین اعدام شدند

حکم دو سارق مسلح و عاملان شهادت شهید ستوان دوم مرتضی براتی در شهرستان خمین اجرا شد.

به گزارش ایسنا، قوه قضاییه در این باره اعلام کرد:

برخورد قاطع و عدم تخصیص هرگونه ارفاقات قانونی به مجرمان جرایم خشن و خطرناک که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، همواره از تاکیدات رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی بوده است.

در همین راستا صبح امروز حکم اعدام دو سارق مسلح پس از طی روال قانونی در شهرستان خمین به اجرا در آمد.

ابراهیم گمیزی دادستان شهرستان خمین در رابطه با جزئیات پرونده گفت: طبق گزارش ماموران انتظامی بامداد روز ۲۵ آذرماه سال ۱۳۹۹، سارقان مسلح در شهرستان خمین با ماموران پلیس درگیر و با دو دستگاه خودرو از محل متواری می شوند. در جریان تعقیب و گریز سارقان در میدان حجاب شهرستان خمین به سمت ماموران پلیس شلیک می کنند که منجر به شهادت ستوان دوم مرتضی براتی می‌شود.

وی بیان کرد: سارقان از محل متواری می‌شوند که با دستورات قضایی و اقدامات پلیسی، متهمان در نهایت در استان‌های دیگر شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان شهرستان خمین با بیان اینکه متهمان پرونده چندین فقره سابقه سرقت داشتند، ادامه داد: پس از دستگیری سارقان، کیفرخواست بعد از انجام تحقیقات در تاریخ ۶ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.

وی ادامه داد:  دادگاه پس از انجام تشریفات قانونی با حضور وکلای متهمان برگزار شد و در نهایت ۲ نفر از متهمان به اتهام مشارکت در محاربه از طریق تیراندازی  و از بین بردن امنیت راه‌ها به اعدام محکوم شدند.

گمیزی گفت: حکم متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد که حکم صادره عینا تایید و ابرام شد.

دادستان شهرستان خمین بیان کرد: حکم این متهمان صبح امروز  ۹ مهرماه در ملاعام اجرا شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403070906734
  • خبرنگار :

برچسب‌ها