چابهار بندری اقتصادی و رقابتی در منطقه

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: موقعیت منحصر به فرد چابهار مزیت قابل توجهی است اما همت و تلاش همگان باید بر مزیت رقابتی بندر چابهار باشد.

قاسم عسکری نسب در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بندر چابهار یک بندر اقتصادی و رقابتی در منطقه است.

وی افزود: در کنار مزیت موقعیتی چابهار، باید برای بهبود دو شاخص توسعه لجستیکی و افزایش ضریب دسترسی چابهار به شبکه بین‌المللی حمل‌ونقل، تلاش کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: بخش عمده این شاخص‌ها در حوزه فعالیت‌های مدیریتی و چابک‌سازی فعالیت‌ها از طریق هم‌افزایی، هماهنگی و مشارکت تمام ارکان دولتی و بخش خصوصی امکان پذیر است. البته نباید در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل هم غافل بود.

عسکری نسب بیان کرد: زیر ساخت‌های بندری دو تأثیر مهم بر اقتصاد کلان کشور دارند. با ایجاد زیرساخت‌های بندری جذابیت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: مطمئناً جدای از ایجاد اشتغال مستقیم در فعالیت‌های بندری، اشتغال و رشد اقتصادی این بخش و تأثیر آن بر رشد تولید ناخالص داخلی کشور مثبت خواهد بود. تأثیر دوم آن بر زنجیرۀ تأمین کالا خواهد بود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مناسب بندری تأثیر مهمی بر قیمت تمام شده کالا خواهد داشت چرا که بخش عمده‌ای از قیمت تمام شده کالا، چه کالاهای تولیدی و چه کالاهای صادراتی و وارداتی، هزینه زنجیرۀ حمل‌ونقل و تأمین آن خواهد بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070906716
  • خبرنگار : 50599